Gå til innhold

Høytalere bak?

Ranger emnet

maagnus

Anbefalte innlegg

Jupp..

Skal bytte i min snart jeg også,har stv jeg å..

Hvis du setter deg baki bagasjerommet,setter på litt lyd.Så hører du at de kommer fra siden,en på hver side..Rutene helt bak,langs de så går det et panel langs ruta..Under der sitter det høytaler,sånn er det på hver side..

Du må legge setene ned,så sitter det en skrue der,og så helt bakerst ved bakluka må du skru opp en skrue og vippe opp panelet.

Håper du skjønte hva jeg mente..

Og jo det sitter 4x6 høytalere orginalt bak...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp..

Skal bytte i min snart jeg også,har stv jeg å..

Hvis du setter deg baki bagasjerommet,setter på litt lyd.Så hører du at de kommer fra siden,en på hver side..Rutene helt bak,langs de så går det et panel langs ruta..Under der sitter det høytaler,sånn er det på hver side..

Du må legge setene ned,så sitter det en skrue der,og så helt bakerst ved bakluka må du skru opp en skrue og vippe opp panelet.

Håper du skjønte hva jeg mente..

Og jo det sitter 4x6 høytalere orginalt bak...

Lykke til :)

Jasså ;D Da ble jeg litt smart ;D Tror nok ikke de er så bra de som står originalt :D Men 4x9? Har hørt det er 13, men stoler no på skoda folket ;D Hehe ;D

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er det samme i min 08 Octavia Tour?

Tenkte jeg skulle bytte ut de samt de i dørene foran.

Noen anbefalinger?

Fram er det nok 6,5" = 16,5cm.

Mange gode høytalere, men jeg vil anbefale noen som koster litt og har et godt merke. Om man skal spille høyt, så slipper man værtfall skurring ol.

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på monteringsdybden når du velger frontsett til dørene. De originale høyttalerne er for det første ikke spes dype, og det er en plastfilm bak den, så pass på at du ikke blir lurt når du måler dybden du har tilgjengelig.

I tillegg fant jeg til stor ergrelse ut at det går en eller annen metallskinne inni døren bak høyttalerne (holder dørpanelet eller noe), så når jeg skulle montere nye høyttalere i dørene ble de for dype. Måtte ta tanga fatt og bende skinna ut av veien.. Ser ikke så pent ut bak der nå :)

Edit: Litt offtopic, ser jeg nå :D Men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Kjører Skoda vettu,da er man litt bråkjekk,men det var bare på morro,mente ingenting med det,men leser at du skjønte det,hehe ;)

Neida,man må ofre noe,for at lyden skal bli bra..

Jeg legger ut noen bilder på tråden min snart,så for du sett åssen jeg har gjort det.Jeg har ikke brukt orginal plassen baki,ble ikke bra lyd av det..Følte at lyden slo bare i taket,og det var ikke jeg ute etter,liker at lyden kommer bak meg,sånn at jeg for den rett inn i ørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider