Gå til innhold

GUIDE: Ta ut baklyktene på en B6 Avant

Ranger emnet

Legolego

Anbefalte innlegg

Det har vært en del spørsmål rundt dette og den guiden som lå ute på en annen nettside er tatt ned, så nå er det min tur. :)

Først åpner man den lille "luken" og finner skruen. Dette burde man egentlig skjønne uten denne guiden. :)

2008_0415_151611AALarge.jpg

2008_0415_151618AALarge.jpg

Så må man skru denne HELT ut. Man kan kjenne når gjengene ikke tar lenger, men det er ikke nok. Den må HELT ut. Grunnen til dette er at ellers vil den "blokkere" når man prøver å løsne lykten. (Se gule ringer på bildet lenger nede.)

(Det var ihvertfall min erfaring. Hvis noen andre får det til så skrive gjerne litt om det).

Skruen er veldig lang og man bør helst unngå å miste den, da det kan være litt problematisk å få den opp igjen.

2008_0415_155909AALarge.jpg

Men er man så uheldig å miste den så ha et magnetverktøy klart(!) til å plukke den opp. Jeg hadde problemer med å få tak i et magnetverktøy som var lite nok til å presse ned i det lille hullet.

Lykten er kun festet med skruen og noen små "plast-plugger" (se blå ringer).

2008_0415_151901AALarge.jpg

2008_0415_151846AALarge.jpg

Man må rett og slett bare lirke den ut på en måte.

Min erfaring var at man kunne "brekke" lyktene ut, men det som da kan skje er at plastpluggene kan knekke, så dette gjøres på eget ansvar. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 3 months later...
  Thilip skrev:
Er skruen så lang at den kommer seg ut av hullet mens du skrur?

Nei, så det kan være litt vanskelig å få den ut egentlig.

Jeg mistet den ned i hulrommet på mitt første forsøk.

Et lite tips kan være å brette/rulle et ark rundt, slik at du lager en slags tunnel og skruen kommer "seilende" ut når den løsner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider