wu-style Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 har en audi a3 1,9tdi 110hk. lurer på om det er mulig å sette på dumpventiler på denne motoren..? Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 nope.. Du har en dieselbil. Ergo har du ikkenoe gasspjeld, som igjen betyr at du ikke kan utvikle vacuum som kan åpne dumpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 hmmmz mener å ha sett noen diselbiler som har dump... Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 nope.. Du har en dieselbil. Ergo har du ikkenoe gasspjeld, som igjen betyr at du ikke kan utvikle vacuum som kan åpne dumpen. hærre, la no it gutten få angst da, heller undersøke først, før du skriv. Ja selvfølgelig går det ann å sett på dumpventil på Diesel. Det koster litt mere, men JA dumpventil går ann på TurboDiesel:) Kjør på pssst pssst Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Det har du nok. Finnes slike kit som gjør at du kan montere dump på dieselbiler. Men poenget er jo at den har null funksjon. Skjønner at lyden kan være litt morsom, men du blir garantert pisslei etter et par dager med rakle-rakle-rakle - PYYYYSSSSSSSJJJ. Fjortisser vil sikkert synes bilen din er kjempekul, men folk som kan litt bil vil bare le av bilen din. Dieselrakling og dumplyd har ingenting med hverandre å gjøre.. Monter et åpent luftfilter i stedet. Får litt bedre lyd av det vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 hærre, la no it gutten få angst da, heller undersøke først, før du skriv.Ja selvfølgelig går det ann å sett på dumpventil på Diesel. Det koster litt mere, men JA dumpventil går ann på TurboDiesel:) Kjør på pssst pssst Du har helt rett. Et slikt kit finner d.eks. her. Men poenget mitt er at det eneste funksjonen dette har er lyden og da blir det litt dumt for min del ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Ja men spørsmålet var om det gikk ann å ha dumpventil. ja:) eni me dæ ang den døvanes motorlyden! Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 kansje litt teit viss det ikke vil ha noen virkning på motor da. :P er det noe annet jeg kan gjøre for å få bedre effekt. bortsett fra chip. har hørt du kan bytte dyser.. men hvor får man tak i det...? Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiflado Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 nope.. Du har en dieselbil. Ergo har du ikkenoe gasspjeld, som igjen betyr at du ikke kan utvikle vacuum som kan åpne dumpen. Hmm på vw 1,9tdi motoren min fra 04 har jeg gasspjeld. stusset litt på det når eg bytta på rør fra intercooler. men finner ikke noen resirk ventil. burde vel ha resirkventil siden det er gasspjell? nå slår jo trykke tilbake på skovlene i turboen og bremser? det sliter vel en del på turboen, hvertfall mer enn nødvendig vil jeg tro..? hvorfor er det ikke resirk orginalt på tdi motoren når den har gasspjell orginalt? noen som kan komme med et fornuftig svar? Siter vw polo gt 1.9tdi Rennsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg