Sg-badblood Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Hei Jeg har bestemt meg om å ta Lett MC lappen når jeg blir 16(er 15nå/i år) Har sett litt rundt på nettet om dette, Men forstod det ikke helt... Så haper noen her kan hjelpe meg=) Det jeg lurer på er: Hva skal man ta(trinn for trinn)? Siden jeg er bare 15, kan jeg ta oppkjøring da? eller må jeg vente til jeg blir 16? Har kjørt en del PocketBike, så føler at jeg kan kjøre litt.... Men jeg veit ikke Hva jeg må ta og hva det er, noen som kunne gi meg nesten en liste med litt forklaringer;P? Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Tok selv lettlappen da jeg var 16. Du kan begynne på opplæringen, altså ta kursene (trafikaltgrunnkurs, førstehjelpskurs) før du er 16. Men oppkjøring kan du kun ta i sesongen (fra april de fleste steder i landet) og etter fylt 16 år. Teoriprøven kan du ta 6måneder før bursdagen din! Selvom du har kjørt en del pocketbike er det nok mange trafikkregler du ikke kan, regner ikke med at du har kjørt pocket bike midt i byn foreksempel. Mitt hovedråd er dette: Få ræva i gir, jo før du drar til kjøreskolen og melder deg på jo bedre. Får du tatt kursa og teori tidlig kan kjøreskolen bestille oppkjøring til deg slik at du får den på bursdagen din (så lenge den ikke faller på en lørdag eller søndag, da må du vente til mandagen etter) Lykke til! Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Ring skolen, sier jeg også. :p Eneste fornuftige jeg kan si, er at jeg ikke har angret et sekund på at jeg tok A1. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 tok lett lappen i min tid jeg også, hadde kjørt mye sykkel tidligere men måtte alikvel ha alt som er obligatorisk. men er du flink til å kjøre så slipper du å bruke mye tid på å lære å kjøre å kan konsentrere deg om trafikkreglene å kan fort spare noen timer med kjøring der. så som gutta over sier. kom deg på kjørskolen pronto Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sg-badblood Skrevet April 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Takker=) Jeg tok denne testen: http://www.prove.no/static/no/startMoped Tok den store på 45 spm. og fikk 100% riktig på første forsøk, så noe må jeg kunne:P Men selvfølgelig er ikke det nok, men en start er det=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg