Gå til innhold

For høyt flottør nivå feilkilde til "treg" motor?

Ranger emnet


sc0ot

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Mazda 626 1981 2.0L motorkode: MA

Jeg og min kjære bestefar har i den siste måneden hatt oppe toppen osv på bilen for å få plana, bytta pakninger og ventiltetninger osv før jeg får lappen. Har tidligere hatt problemer med oljeforbruk og att den går på 3 sylindre. Før vi skrudde den opp gikk den i grunn greit på alle 4 sylindre osv, men nå når vi har skrudd den sammen igjen vil ikke sylinder nummer 3 følge med ( tidligere problem også vært på sylinder 3 )

 

Etter att vi startet den stod vi å grubla på dette en lang stund, samtidig kom naboen over ( også en "racer" på biler, i likhet med bestefar har de skrudd sammen mye rart gjemmon tida :P ).

Etter et par timer med bytting av plugger, justeringer osv begynte vi å titte på flottøren, og fant ut att bensin"levelet" lå langt over "level" merket på flottørkammer-glasset. Naboen ble da veldig sikker på att den fikk for mye bensin, og att dette var en feilkilde til att den har gått og nå går dårlig.

Motoren har gått 188 000, og vært i en familie siden ny. Gammel manns eid, så att stemplene er kaputt ville vært RART.

 

Kan dette være feilkilden? Har noen her faring med noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som sliter med det jeg gjorde - og har forgassermotor så vil det absolutt lønne seg og fikse flottøren. Fiksa min i går, var en 10 minutters jobb og bilen gikk som den aldri har gått før. Ingen tegn til fusk, og alle 4 sylindre arbeidere nydelig.

 

Små filleting utgjør store ting, tydeligvis. Mitt bensinnivå lå et par mm over "level" merket, nå ligger det rett under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er "små filleting" så utgjør en slitt flottørnål at det i praksis er som å kjøre med choken på hele tiden.. :) Ikke endre høyden du har nå... litt under "level" er bedre enn spot on i de fleste tilfellene jeg har sett på utrimma biler.. bruker mindre suppe og går ikke noe dårligere. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det, det eer jo en "filleting" som utgjør like mye som et mye større problem kan forårsake.

 

Var jo ikke rart den gikk tungt MED choke i tillegg :thanks

 

Fikk beskjed om å la den ligge under av de "old school" mekanikerne jeg menger meg med også - og jeg må virkelig si den går _PENT_ nå i forhold til før. Helt annen motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår