Turboed1 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Du har alt for grove mål... er den høvlet,er det neppe mer enn 2-4mm,da nytter det ikke å sjekke det i cm med tommestokk. 1cm planing så har du vel omtrent 22:1 i CR... Ei heller å sjekke ventildia'en på øyemål,den er neppe mer enn 3-5mm større enn originalt,så en gjetting innafor en cm sier ikkeno'. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Skjønner.. men fant ikke den måleren som en mekaniker ejg kjenner har til og måle dette.. veldig vansklig og si også når jeg har så liten peiling på akk dette. Men håper jeg får lært endel da.. hva er foresten det meste jeg kan bore opp motoren? har lyst til og øke volumet litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Hva er orginal målene på ventilene? toppen (høyde) og diameteren på hullene der innsuget settes på?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Da må nok noen av B20-guruene komme på banen.. Jeg sitter ikke på de målene. Eller så kan du søke her: http://www.savarturbo.se ...der har de blant annet en 560-hk en (Jens Gustavsson's),og mer ekspertise på de toppene/motorene enn jeg noensinne vil få. Dessuten er de koselige karer.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 hehe.. okeii.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 En uplanet b20a topp er 8,7cm målt fra pakningsflate til pakningsflate.En B20e topp er planet 1,2mm mere .Std ventil på b20a er 42mm på innsug mellom 69- 72 og etter 72-76 så øka de til 44 på innug.Std ventil fra 69-76 er 35mm på eksos. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Sånn da, fikk jeg målt den.. Diameteren på Innsugsventilen er på 4,7cm. fra paknings flate i bunn til pakningsflate i topp er den 8cm akkuratt. eksos ventil er på 3,8cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Hei. Har ikke hørt at det blir brukt 47mm insugsventiler på B20 før, så vil vel tro du har 46mm innsug og 38.5mm eksosventiler. En KG steg-3 topp har doble ventilfjører. Momentet på en B20 er iflg. Volvo sin verkstedshåndbok 8.5-9.5kg på toppboltene. KG sier 9.5kg med nye bolter. Iflg. verkstedshåndboka så skal toppen bare dras til i ett steg, men selv pleier jeg å dra til 20Nm, 60Nm og 90-95Nm 100Nm på trimmet B20 med skjærekantpakning. Az121... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 jepp stemmer det normalt er ventilene 46 og 38,5mm i en steg 3 topp. og de skal ha dobble ventilfjører. syntes også de innsugskanalene så alt for store ut. ingen fordel om de er større en pakkningen og innsuget. se i tråden min(link i signatur se side 2) der ligger det bilde av en jævlig møkkete steg 4 topp. Den er laget på en E topp med forsterket vippearmsbrygge+++++++ Denne ble bremset 175Hk på orginal bunndel og R kam. før ras i bunndelen. ikke bremset den med nye kammen og ny bunndel.:) maks borr er 93mm men da blir de fort ovale så ville ikke anbefale mer en 92mm bruker da en standard B21 smidd stempel med flat topp fra B21A/E Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Kan godt hende jeg tok en mm feil eller noe.. men da tror jeg jeg vet sånn ca hva jeg skal stramme til med og sånt da.. og hva jeg kan gjøre videre med motoren.. btw, er dobble ventilfjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Noen som har nr til volvo?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilcrosser Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Sånn,, da fikk jeg byttet topp pakning og satt på toppen igjen.. volvo sa Jeg skulle skru til på 9 kg, så kjøre varm motoren og løsne boltene og skru til på 9 kg igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.