Gå til innhold

B20 stage 3 topp

Ranger emnet


Bilcrosser

Anbefalte innlegg

Du har alt for grove mål... er den høvlet,er det neppe mer enn 2-4mm,da nytter det ikke å sjekke det i cm med tommestokk. 1cm planing så har du vel omtrent 22:1 i CR... Ei heller å sjekke ventildia'en på øyemål,den er neppe mer enn 3-5mm større enn originalt,så en gjetting innafor en cm sier ikkeno'. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må nok noen av B20-guruene komme på banen.. Jeg sitter ikke på de målene. Eller så kan du søke her: http://www.savarturbo.se ...der har de blant annet en 560-hk en (Jens Gustavsson's),og mer ekspertise på de toppene/motorene enn jeg noensinne vil få. Dessuten er de koselige karer.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har ikke hørt at det blir brukt 47mm insugsventiler på B20 før, så vil vel tro du har 46mm innsug og 38.5mm eksosventiler.

En KG steg-3 topp har doble ventilfjører.

 

Momentet på en B20 er iflg. Volvo sin verkstedshåndbok 8.5-9.5kg på toppboltene. KG sier 9.5kg med nye bolter.

 

Iflg. verkstedshåndboka så skal toppen bare dras til i ett steg, men selv pleier jeg å dra til 20Nm, 60Nm og 90-95Nm

100Nm på trimmet B20 med skjærekantpakning.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp stemmer det normalt er ventilene 46 og 38,5mm i en steg 3 topp. og de skal ha dobble ventilfjører.

syntes også de innsugskanalene så alt for store ut. ingen fordel om de er større en pakkningen og innsuget.

se i tråden min(link i signatur se side 2) der ligger det bilde av en jævlig møkkete steg 4 topp. Den er laget på en E topp med forsterket vippearmsbrygge+++++++ Denne ble bremset 175Hk på orginal bunndel og R kam. før ras i bunndelen. ikke bremset den med nye kammen og ny bunndel.:)

 

maks borr er 93mm men da blir de fort ovale så ville ikke anbefale mer en 92mm bruker da en standard B21 smidd stempel med flat topp fra B21A/E

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår