Gå til innhold

dunkelyd + vibrasjoner golf 4,

Ranger emnet

Utking

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, har begynt å få en del småfeil med golfen min, den rister en del på rattet, mest ved akselerasjon og nedbremsing, lurte litt på om det kunne være bremseskivene men har utelukket dette. i tillegg så merket jeg først i går at det dunket i høyre bakhjul, hørte det når jeg kom i en rundkjøring.

kom vel en 5-6 dunk, men ga seg med en gang jeg kom ut, lurer på hva dette kan være:wonder: kan det være noen stag som har tatt kvelden? Kjører også på noen 225,35,18 felger. vet om ikke disse kan være skylden:/

Takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, har begynt å få en del småfeil med golfen min, den rister en del på rattet, mest ved akselerasjon og nedbremsing, lurte litt på om det kunne være bremseskivene men har utelukket dette. i tillegg så merket jeg først i går at det dunket i høyre bakhjul, hørte det når jeg kom i en rundkjøring.

kom vel en 5-6 dunk, men ga seg med en gang jeg kom ut, lurer på hva dette kan være:wonder: kan det være noen stag som har tatt kvelden? Kjører også på noen 225,35,18 felger. vet om ikke disse kan være skylden:/

Takk for all hjelp:)

dunkelyden bak kan vel være den typiske foringa i bakakslingen. de bruker å gå istykker...

koster ca 600 for nye på møller.

litt arbeid å bytte de mn har du en bukk å løfte bilen opp på så skal d gå greit.. brukte 2,5 timer på å bytte disse.

den ristinga fram kan vel være lodd som har ramla av hjula eller opphengskule eller noe... har du sjekka at felgen er skrudd ordentlig til? hehe:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,for noe dritt. felgene mine som kan ha skylden for det?

ristinga foran er ikke felgene det vet jeg:) samme greier på både vinter og sommerfelger, sommerfelgene har nettop blitt avbalansert og sjekka. syns det rister mer nå enn det gjorde før.

Men takk for hjelpa angående foringa:) han knirker litt når jeg kjører over fartsdumper osv, tror du dette kan være noe av grunnen til ristinga i rattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,for noe dritt. felgene mine som kan ha skylden for det?

ristinga foran er ikke felgene det vet jeg:) samme greier på både vinter og sommerfelger, sommerfelgene har nettop blitt avbalansert og sjekka. syns det rister mer nå enn det gjorde før.

Men takk for hjelpa angående foringa:) han knirker litt når jeg kjører over fartsdumper osv, tror du dette kan være noe av grunnen til ristinga i rattet?

vanlig at det knirker litt i bora/golf... hører masse golf 4 som har den samme knirkelyden.. vet ikke helt hva d kan være.. knirker litt bak til meg.. har akkurat bytta foringer bak.. kan være at div gummi og slikt i understell skulle blitt smørt.. vil vel komme bort noe av knirkinga da... tror ikke felga dine har skyld i at det rister eller noe da de er netopp avbalansert så... har du slitte dekk eller er de nye? slitte dekk har også innvirkning på ristinga.. hadde slitte dekk på min så når d ble nye dekk så kom ristinga bort hos meg værtfall...

lrs så har jeg vel ikke stort mere å komme med.. kanskje opphengskula eller hjullager er gåent..

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekka mine er helt nye de, så er ikke noe problem med de, så forresten i stad at det er 5 cm klaring på venstre bakhjul og skvettlappen mens det bare er 2,5 på høyre:wonder: har vært en tur på gromstad nå, og de skjønte ikke hva som var feilen, men fikk time den 14. så får ta en helsjekk samt oljeskift da;)

Men merkelige greier, tok en håndbrekksladd på tørr asfalt i går da, vet at ikke det er så sunt, så kan jo ha ødelagt et eller anna med det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekka mine er helt nye de, så er ikke noe problem med de, så forresten i stad at det er 5 cm klaring på venstre bakhjul og skvettlappen mens det bare er 2,5 på høyre:wonder: har vært en tur på gromstad nå, og de skjønte ikke hva som var feilen, men fikk time den 14. så får ta en helsjekk samt oljeskift da;)

Men merkelige greier, tok en håndbrekksladd på tørr asfalt i går da, vet at ikke det er så sunt, så kan jo ha ødelagt et eller anna med det;)

da er det nok foringa di som er gått fyken...

om du setter bilen i gir på flatmark og tar tak i felgen og trekker den fram og tilbake så får du met sansynlig til å flytte den ganske mye..

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider