Gå til innhold

Pioneer Avic D3


Ridelow

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får en Double-din US Pioneer Avic D3 med bare US east/west navi cdene.. noen som vet hvordan det lønner seg å skaffe Europeiske Cder? Hvilken versjon er det som går på Avic D3en?

 

Koster disse mye hos pioneer?

Noen som har erfaring med å legge inn norsk språk på denne enheten?

"I feel sorry for people who don't drink, because when they wake up, that's as good as they're gonna feel all day."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet fungerer ikke europeiske kart på Avic D3 som er US versjon, den er også låst til Sone 1 vil jeg tro, som alle andre dvd-spillere, samt at radioen ikke funker...

 

Så om du kjøper en sånn vil du jo i praksis kjøpe en spiller hvor du ikke kan høre noe særlig på radio, ikke spille av veldig mange filmer, og navigasjonen fungerer ikke, hørtes ut som ett veldig lønnsomt kjøp.. (Så håper du får den, som du skriver selv, og ikke betaler for den)

 

Naviplatene koster vel ca 3000kr

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakka med en som har kjøpt en spiller fra statene. Han mener radioen funker, men RDS funksjonen ikke er tilgjengelig.

 

Når det kommer til sonene på DVD spillern, så er vel dette mulig å låse opp. Burde være mulig på et vis. Har søkt litt på det selv, uten å finne ut noe særlig.

2001 Lexus IS 200 Sport

[X]1988 Peugeot 405 Mi16

[X]1989 Peugeot 405 GRi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tja, her er dealen min.. kjøpte denne av en amerikanskkompis som ribba kjærra si før han solgte den i statene. fikk den for 230 dollar noe som iogforseg er en finfin pris.

Dette har jeg funnet ut til nå.

Radioen funker, men bare på det amerikanske FM båndet (på lik linje med den jeg har i bilen idag.. jeg får inn det meste men ikke alle kanaler siden de ikke har like mye fintuning mellom frekvensene som her hjemme.)

 

DVD er sone 1 men kartverkene ligger på en dataCD. Der kan jeg erstatte noen filer på det euro kartene så får jeg hvertfall en fungerende kartfunksjon men den klarer ikke til dags dato å lese GPS signalene så det kommer kun til å fungere som digitale kart. Dette er hvertfall en oppgradering fra ingen kart og inntill noen har funnet en fix på dette så får det bare være sånn :)

 

Video funksjonen er grei siden jeg har mesteparten av videoene mine på Ipoden som spiller av på spilleren ganske greit. Metseparten av det jeg ser på av DVD kommer fra nett så den løsninga der fungerer fint.

 

Cd er jo same shit..

 

Dette er en midlertidig løsning. Hardwaren er den samme så jeg skal gå litt grundigere inn i materien og prøve å flashe den med norsk firmware etterhvert som jeg får tak i en oppegående versjon.

 

Hvis det er noen som trenger å vite hva de må kopiere over på euro diskene kan de sende meg en PM.

 

 

 

@ typhon : Selvfølgelig er det "lettere" for meg å gå i en butikk en å få spilleren fra statene. Men hvis du ikke forstår at jeg er mer keen på å betale 1500 spenn for en Amerikansk Avic-D3 i forhold til 12490kr her i Norge så kan jeg forklare det med at jeg verken har arvet/vunnet eller svindla meg til penger. 12500 spenn er mye for en spiller og der ligger grunnen til at jeg går for denne løsningen. At Pioneer er såpass griske at de ikke kan kjøre et åpen system på dette er høl i hue spør du meg men de backer jo soneindeling av DVD og DRM så det sier litt om mentaliteten. Har du så mye penger at du kan cæshe ut i vilden sky så får det være ditt privilegium. :puke:

"I feel sorry for people who don't drink, because when they wake up, that's as good as they're gonna feel all day."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hello guys!

I have european avic d3 too, but I don't have any cd. Maybe someone has ripped some copy of original cd with scandinavian maps? Or does anyone know where I could download it. If you live not far away from Oslo I could try to bring my laptop and rip that from you or smthg.. please, help me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår