Gå til innhold

vurderer å bli lakkerer, råd?

Ranger emnet

Jock1

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne lakkskolen etter å ha kaster bort 3 år på almennfag, men har ikkeno spesielt med erfaring fra lakkering og sånt tidligere. Så lurer på om noen har noen råd/erfaringer jeg burde ta hensyn til før jeg evt søker skole:)

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må være svært tålmodig for å bli en god lakkerer, grunnarbeidet er alfa og omega for en bra lakkjobb. så det er mye kjedelig arbeid, men utrolig tilfredstillende når det blir bra!

er du tålmodig, så skal det nok gå fint.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være en del pirkette kunder ja:P

og ikke noe kjempe lønn.. er liksom "dyrt" i timen, for den som skal ha bilen sin lakkert. men i forhold til IKT folk er det ikke dyrt.. sånn som IKOMM tror jeg tar 1400kr timen, og de har ikke noe veldig utstyr som skal dekkes, som de må ha med seg over alt.. eller lignende.. men, men.. jeg syns lakkerer virker som et helt greit yrke, er forøvri utplassert som det nå;)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ønsker om å ha en bra HELSE og bra økonomi, så finner du på noe annet...

Finnes mere spennede uti der enn å krangle med teite kunder om fargeforskjeller, støv og forklare de hvorfor skraphaugen deres ruster...:D

hehe.. kjenner til det der.. :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ønsker om å ha en bra HELSE og bra økonomi, så finner du på noe annet...

Finnes mere spennede uti der enn å krangle med teite kunder om fargeforskjeller, støv og forklare de hvorfor skraphaugen deres ruster...:D

Er det ikke viktigere å jobbe med noe man liker? Det er bare å bruke maske når man pusser sparkel og lakkerer så slipper man å være retard innen 50 fylte år, om man daglig holder på med det.

Hvis du vil holde på med dette bør du gå for det. Selv om du har gått allmenn fag, akkurat som meg og ønsker å jobbe med noe helt annet, finnes det en løsning. Du kan jo høre her og med fag-folk. ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales jo selvsagt at du har ett trent øye for detaljer og en meget stødig hånd :)

Nå er sikkert noen uenige med meg; men du kan begynne og tegne litt; se hvor landet ligger hen. Hvis det blir bare strekmenn er jo det ett utgangspunkt :) Men hvis du har drevet med det noen år så vet du iallefall hvor du må forbedre deg :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkdelen er jo kjempe gøy og interessant, men lakkering er bare 10% av arbeidet. Man skal matte og maskere også. Dette tar lang tid. Den største utfordringen er fargeforskjeller og støv. Jeg kunne ikke jobbe med dette i ca 50 år. Så tenk en gang til!

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider