Gå til innhold

Vag Com feilkode!? Hva betyr de? 1.8TQ

Ranger emnet

Drunken_M

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min har gått dårlig i det siste. Ladetrykket har aldri gått over 0.4kg. Før gikk den til 1.1kg.

Dette skjedde etter ene slangen til trykket revnet. Selvfølgelig fikset. Men går enda dårlig.

Så jeg tenkte kanskje den går i nødmodus, og skulle sjekke feil i vag com. Men hvordan resetter jeg nødmodusen i vag com.

Og hva betyr disse feilene?

Monday,28,April,2008,15:26:26:28082

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04201

Work Shop Code: WSC 06435

4 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

Readiness: N/A

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Takk!

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp ikke med ny LMM? Trykket er normalt igjen etter resetting av nødmodus. Så er "fuskingen" som er problemet nå. Etter feilkodene er høyest sannsynlig LMM'n som er gåen.

Tror en LMM fra biltema fungerer greit? Er vel ikke så mye forskjell på orginal LMM fra biltema og en fra møller?

Litt værre om var lamdasonden?

Også en feilkode ang en føler, men feilsymptomene den skal lage merker jeg ikke på bilen.

Skal sjekke LMM'n litt idag, finner jeg feilen skal jeg si ifra hvertfall, men N75'n skal ikke være noe problem hos meg, feilkoden på den er fordi trykket har vært for lavt, så derfor gikk den i nødmodus også.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

ja hvorfor den fusker på tomgang er mest sansylig dette :16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal alså det vil si att det er G62 det er en sensor som sitter på motoren et sted det er pga det at den fjusker på tomgang, bytt den så blir den bedre =) for det samme har jeg men skal straks bestille meg del så e får bytta den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider