Gå til innhold

Får ikkje av manifoilen

Ranger emnet

Aalhus

Anbefalte innlegg

ta av varmeskjoldet! er ikke det skrudd, eller det vil si var skrudd når bilen var ny, er nok mye rust der nå.

ellers så skal du komme til med riktig verktøy uten å behøve å fjerne noe mer tror jeg.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha av manifoilen på ein golf gl 1.6 90 mod

Har fått av gasseren, men er jævla trangt der å so står varmeskjoldet i vegen.. Hjelp pleas

Har nettopp gjort dette på cabben min. Noe drit å komme til, men med riktig verktøy går det greit. Er seks skruer som holder den. Umbrako størrelse 6 eller 7, husker ikke helt.

Bare pass på å ikke miste verktøyet inni der. Ekstremt vanskelig å få ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjort dette på cabben min. Noe drit å komme til, men med riktig verktøy går det greit. Er seks skruer som holder den. Umbrako størrelse 6 eller 7, husker ikke helt.

Bare pass på å ikke miste verktøyet inni der. Ekstremt vanskelig å få ut igjen.

okey.. skal se ka eg får til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har tatt av alle boltene/mutterne? ingenting annet som holder manifolden? Den skal løsne ganske greit når alle skruene er av

hmmm... har du nåke ide om de kor de kan sitte ein jævel som eg ikkje har sett.. har sett etter.. nesten sikker på at eg har fått alle, trangt der bak på ein gl:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle ta av innsungsmanifolden slet jeg med platen som quattro73 snakker om. Hodene på skruene til den var helt ødelagt, så jeg slet litt med det. måtte ta å bruke en rørleggertang for å få den av.. utenom den platen og skruene i selve manifolden skal det ikke være noe annet som holder den fast, min datt iallefall rett av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 6 umbrakoskruene av?

Tatt av platen mellom innsugsmanifold og eksosmanifold?

I såfall skal den være løs!

Slenger opp et dårlig bilde som viser de to ekstra boltene du må løsne. Har satt ring rundt den ene, er en til på motsatt side.

Rot.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider