Gå til innhold

"Hjemmekino"

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Noen som veit om denne er "grei nok" til et lit rom?? Kommer sikkert til å bruke til litt musikk oxo.

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&action=info&s=sr&p=33169&AvdID=1

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Noen som veit om denne er "grei nok" til et lit rom?? Kommer sikkert til å bruke til litt musikk oxo.

Du får definitivt mye for pengene, men anlegget er best for hjemmekino, der gjør det jobben greit, mens på musikk er det et OK anlegg så lenge du ikke skal ha fest og spille høyt! Bassen er passiv og vil da ikke gi deg samme dybdefølelsen som på dyrere anlegg.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Dvd-spilleren min hjemme koster 5000,- alene for å sammenligne.....

"Pappan min er sterkere enn din" ;)

Originally posted by borabora

BTW: Og er fortsatt et bilforum. ;)

ER jo et Off Topic Forum da. Selv om dette er et bilforum så er det vel et av de forumene som jeg kjenenr til som det er mest aktivitet på, så derfor poster jeg ting her.

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Du får definitivt mye for pengene, men anlegget er best for hjemmekino, der gjør det jobben greit, mens på musikk er det et OK anlegg så lenge du ikke skal ha fest og spille høyt! Bassen er passiv og vil da ikke gi deg samme dybdefølelsen som på dyrere anlegg.

Takk for informasjonen. Var skuratt det jeg trengte. Fantastisk å få et ordentlig svar så fort. Ikke masse tull ;) ;)

Veit du forresten om noen andre annlegg i samme prisklassen max 2500 som er bra/bedre?? Da mener jeg betydlig bedre. ikke bare litt, for gidder ikke betale 1000kr for forskjeller som kun fanatikere merker.

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Kan ikke si noe på anlegget der utenom at prisen var veldig veldig veldig veldig lav. Hvis du er ute etter noe som er "greit" så kan du vel prøve deg på noen av de Sony eller Pioneer systemene til rundt 5000?

Gi meg pengene så skal jeg prøve de. Ok??

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjonen. Var skuratt det jeg trengte. Fantastisk å få et ordentlig svar så fort. Ikke masse tull ;) ;)

Veit du forresten om noen andre annlegg i samme prisklassen max 2500 som er bra/bedre?? Da mener jeg betydlig bedre. ikke bare litt, for gidder ikke betale 1000kr for forskjeller som kun fanatikere merker.

Muligens HTDK-170 fra Hitachi vil være endel bedre..Det er ett anlegg som har lagt på 4695,- men som nå kommer med ny modell og som vil ligge rundt 2200-2495,- et sted..Men denne har jeg ikke prøvd ennå..får vi inn på lager om ca. 1 uke.

Men sannsynligheten er stor for at du må opp i 4000-5000 kr klassen for å få noe som er vesentlig bedre. Da får du anlegg med aktiv sub og endel høyere effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Kan ikke si noe på anlegget der utenom at prisen var veldig veldig veldig veldig lav. Hvis du er ute etter noe som er "greit" så kan du vel prøve deg på noen av de Sony eller Pioneer systemene til rundt 5000?

Sony på hjemmekino er REIN overpriset drit i forhold til hva konkurrente leverer til samme pris. Anbefales ikke! Sony er bra på mye, men hjemmekino og bilanlegg, det er konkurrentene mye MYE bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på dette temaet, jeg har 4 2x10 tommere (front&bak), 1x10 sub, en midthøytaler og en av de bedre Pioneer forsterkerne som er koblet til pc`n og gjenom pc`n har jeg tv kort med tv og ps2. Problemet er at jeg ikke for surround`n til å virke. Har Creative SB Live 1024 med frontpanel og optisk kabel koblet inn der. Noen som vet hva jeg skal gjøre, har kanskje en liten følelse av at det er lydkortet mitt som er ødelagt, men jeg er ikke sikker.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste anlegg til ca. 2500 er bedre, du trenger ikke en gang være fanatiker for å merke forskjellen, 1000 kroner ekstra i den prisklassen har stor betydning for lyden.

Jeg ville ikke kjøpt noen av disse små hjemmekinoanleggene, lyden er mildt sagt elendig, men det burde jeg kanskje ikke sagt ettersom jeg forhandler dem selv. :D

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony DAV-S550 funker helt greit til ikke alt for inspirert hjemmebruk.

Har brukt mye penger på Stereo og "Dolby-rundtomkring", og jamnt over har alle kronene jeg brukte på "Dolby-rundtomkring", vært bortkasta. Bruk penger på Stereo, og småpenger på surrond. Det er nå min mening.

Så nå er det DAV-S550 i stua og god-anlegget i "slapp-av-rommet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Sony DAV-S550 funker helt greit til ikke alt for inspirert hjemmebruk.

Har brukt mye penger på Stereo og "Dolby-rundtomkring", og jamnt over har alle kronene jeg brukte på "Dolby-rundtomkring", vært bortkasta. Bruk penger på Stereo, og småpenger på surrond. Det er nå min mening.

AOL! Surrerundt-lyd er dårlig i forhold til et to-kanals anlegg i samme prisklasse.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa SER jo greit ut,men er litt bekymra pga prisen....Den var kanskje litt vel lav.Og for å si det slik det er jo en grunn til at det koster såpass lite...Men for all del...Jeg kjøpte et akai r3300 til 3700 eller nom,det var ganske bra..Men spillern gikk ikke an å gjøre sonefri,så jeg bytta det noen dager senere i et sony davs 550 til 6000 og det var andre boller gitt.Men saken med sony er jo at det ser betraktelig mye bedre ut,så om man ikke er så nøye på det sløser man gjerne endel lapper kunn pga design....Mye bedre lydkvalitet og ikke MINST bildekvalititet.Også har den dolby digital 5.1,som jeg har sansen for.:rolleyes: .Men en ting du må være forsiktig med,visst du skal handle en slik spiller.Vær obs på at noen av dem spiller ikke særlig høyt,de har en grense som er forbausende lav.Du skal skru opp,men så har du allerede på maks.Og på filmer Som eks istid er det gøyt å ha hjemmekino med litt guff i,jækli skøy når isen sprekker lyden da er bare herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Når vi først er inne på dette temaet, jeg har 4 2x10 tommere (front&bak), 1x10 sub, en midthøytaler og en av de bedre Pioneer forsterkerne som er koblet til pc`n og gjenom pc`n har jeg tv kort med tv og ps2. Problemet er at jeg ikke for surround`n til å virke. Har Creative SB Live 1024 med frontpanel og optisk kabel koblet inn der. Noen som vet hva jeg skal gjøre, har kanskje en liten følelse av at det er lydkortet mitt som er ødelagt, men jeg er ikke sikker.

du har koblet en optisk kabel fra lydkortet til forsterkern??

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider