MyBigMouth Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hei. Har ikke hatt lappen så lenge, så vet ikke nok om dette. Men, jeg har til vane for å ta litt hardere i på gassen inni tunneller dersom jeg skulle være alene/nokså alene inni den. Men, har du hørt om eller selv opplevd at det har vært fartskontroll inni en tunell? Snakker ikke om fotoboks, men at de står der inne med lasermåler. MBM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 De har også video, og de vet hvor lang tunnelen er. Er simpel matte for å finne ut gjennomsnittet ;) Har aldri sett dem stå inni, men har sett dem stått rett utenfor og tatt de som kommer ut. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 har hatt noen hårnålsituasjoner med politibil inne i tunnel. Ja dem står inni tunnelen nå og da og vifter med laseren. Nesten lurere at dem gjør det der da det er vanskelig å se om det står noe på de lommene som er inne i mange tunneler. Trygger å være hardere på gassen der du har oversikt enn i en tunnel! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Ja det kan forekomme, hvertfall her i Bergen. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Hei.Har ikke hatt lappen så lenge, så vet ikke nok om dette. Men, jeg har til vane for å ta litt hardere i på gassen inni tunneller dersom jeg skulle være alene/nokså alene inni den. Men, har du hørt om eller selv opplevd at det har vært fartskontroll inni en tunell? Snakker ikke om fotoboks, men at de står der inne med lasermåler. MBM Det er ikke vanlig at de sitter inne i tunnelen, for det er ikke så veldig sunt. Men det hender ganske ofte, i alle fall på belastede strekninger, at de står med samband og stoppeklokke på begge sider av tunnelen - de vet jo hvor lang tunnelen er, og da er det enkel matte å regne ut hvor fort du har kjørt. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drQ Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 I Bergen er vel Nygårdshøydetunnelen blant de vanligste stedene å ha kontroll. Men samtidig er nok det en tunnel med noenlunde akseptabel luftkvalitet, sammenlignet med ganske mange andre. Dessuten er det vel mulig å måle deg inne i tunnelen mens laseren er på utsiden. Selvfølgelig forutsatt at det er fri sikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 De bruker Kolltveittunnellen på Sotra når det regner og er stygt vær hvis dem vil dra penger inn i kassa :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 De har også video, og de vet hvor lang tunnelen er. Er simpel matte for å finne ut gjennomsnittet ;) Har aldri sett dem stå inni, men har sett dem stått rett utenfor og tatt de som kommer ut. Kan bekrefte det med video. Stort sett alle større tuneller i oslo området er kamera overvåket, og er du uheldig, kommer han som ser deg til å kalle opp en up patrulje i nærheten som kan gi deg litt ris. Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veronica_86 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 utenfor bergen virker det som det er ganske så vanlig å ha kontroll i tunell... har sett de sitte gjemt inni bilen i tunellen, med en bil til på utsiden klar til å stoppe den uheldige sjåføren.. :p Siter Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Jeg har blitt stoppet i Rælingstunnelen... ikke utenfor,men 2/3 inni ned fra Løvenstad mot Lillestrøm. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 På folkemunne var det jo sagt at når det regner i Bergen, sitter alle politiene inne i Nygårdstunnelen og har laser:P Den er utforbakke, så det er lett å få litt mer enn 60 nedover der.. I forrige uke satt de oppetter et tre utenfor munningen av Damsgårdstunnelen, på Nygårdssiden.. Så det er også en mulighet.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Kan bekrefte det med video. Stort sett alle større tuneller i oslo området er kamera overvåket, og er du uheldig, kommer han som ser deg til å kalle opp en up patrulje i nærheten som kan gi deg litt ris. Veeeel... kan skjønne at de kan være fristet til å gjøre det, men iflg. et intervju jeg leste (husker ikke hvor, men tror det var Aften-aften) med en ansatt på kontrollrommet hos Vegtrafikksentralen, så hadde de så mye å henge fingrene i at det var så godt som fysisk umulig å rekke å få reg.nr. "live". Hvis de må begynne å lete seg tilbake for å få den i "reprise", så er for det første bilen sannsynligvis laaaaaaaangt unna før de får varslet politiet, og enda leeeeeeeeengere unna før politiet i det hele tatt rekker å finne en ledig patrulje. En annen ting han sa var jo at de ikke sitter der som "storebror" for å overvåke atferden vår, men for å sikre bilistene hvis det oppstår noe uventet (motorstans, punktering, bulking, ting som ligger i veibanen osv.osv.) ved å være kjapt ute med info. på lystavler og sperre felt, evt. sperre hele tunnellen (f.. så rart det ordet plutselig ser ut...er det skrevet feil av meg :uhhmmwhat?: ??) og dirigere trafikken elegant unna en potensiell fare. Noe jeg personlig syntes de stort sett er meget dyktige til å gjøre. Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Så dem i fløyfjellstunnelen retning åsane etter siste fotoboksen en morning og. Smart siden de fleste pleier gi litt ekstra gass etter boksene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullebukken Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Tror aldri jeg har hørt om at politiet står i noen av tunnelene i Oslo-området. I festningstunnelen, ekebergstunnelen osv så bryter jo 95 prosent fartsgrensene der når det ikke er kø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrypolitiet Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Hei. Det er tillatt med trafikkontroller i tunneler, dersom siktstrekning/luftkvalitet er optimal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg