Phantom3D Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Nei, det kan man spørre seg. Og det er ikke bare å gi full gass en liten stund. Fyren holdt pedalen i bånn i 30sek, til det såkalt sa "kaboom" Bilder jeg har sett av bilen er den dekket i motorolje og div motordeler er knekt eller brent. To av tenpluggene viser tydlig overoppheting (1, 3) og sylinder nr1 er voldtatt. Det var 200c det var snakk om. Det hadde de lest ut av bilen, men den again, kan jo være en sensor som ikke virker helt som den skal. Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Varmen på lufta på tomgang kan være så høy den vil... det som legger til varme der er kompresjonen av lufta som turboen står for. Og den komprimerer ikke en dritt på tomgang,så om han kjørte 5 meter før han fjøla så var den varmen borte... 200ºC innsugsluft får man enkelt, bare å lade 1.6 bar uten IC det. Vedder omtrent et halvt årsbudsjett på at han herja rundt,og at bensinpumpa eller trykkregulatoren hans fikk et illebefinnende...og derfor detonerte den ihjel. Eneste muligheten ellers er at han har kjørt rundt med et oppsett som har vært helt på grensa til detonasjon,og at han ikke har gitt den nok suppe etter å ha fjernet luftfilterboksen,som kan være noe restriktiv hvis man tar ut MYE mer hk enn originalt.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Hva har jeg sagt galt da Husk også at oljen i motoren avleder en del varme. Jo tykkere olje jo bedre. Tja, hva med dette? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Tja, hva med dette? Okei. Får innrømme noen feil her :-P kan unnskylde med at jeg videreførte fra en annen post fra annet fora Og 1. posten var mer et spørsmål fra min side enn en "how to" (Som noen så det som.) Det ble bare veldig klussete og feil formulert (et par tre pils). Saken er at jeg kunne ikke tro at ett åpentluftfilter hadde skylden, men att den kanskje bidro litt til den økte varmen. Og det var dette jeg lurte på. Men å har jeg vel fått svar nok derfra når det tok seg litt sammen. (Var mye spekulasjoner) 2 av pluggene var brente, ett av stemplene var det brent hull i. Motoren var brennheit og røret fra IC til motor var nesten rødglødene. Ja, åpent luftfilter bidro ikke til frisk luft mens bilen sto stille og ble derfor varmere, men var nok deler av hjernen som hadde tatt kvelden slik at den ikke klarte å tilpasse seg varmen som steg. (Akkurat hva som var galt vet de ikke) Good news, etter mye klabb og babb fikk han til slutt igjen ny motor på garanti. Tross Mitsubishi var meget skeptisk til luftfilteret, og den medførte trimmen som ofte følger med det ;) Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Good news, etter mye klabb og babb fikk han til slutt igjen ny motor på garanti. Tross Mitsubishi var meget skeptisk til luftfilteret, og den medførte trimmen som ofte følger med det ;) Kan ikke begripe at Mitsubishi gikk med på dette! Gutten raste jo motoren på svinkjøring, og såvidt jeg forstår, kjørte han også med uoriginal motorstyring/chip. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Jeg tipper på NEI! ;D Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg