Gå til innhold

Faren med åpent luftfilter.

Ranger emnet


Phantom3D

Anbefalte innlegg

Nei, det kan man spørre seg. Og det er ikke bare å gi full gass en liten stund. Fyren holdt pedalen i bånn i 30sek, til det såkalt sa "kaboom" Bilder jeg har sett av bilen er den dekket i motorolje og div motordeler er knekt eller brent. To av tenpluggene viser tydlig overoppheting (1, 3) og sylinder nr1 er voldtatt.

 

Det var 200c det var snakk om. Det hadde de lest ut av bilen, men den again, kan jo være en sensor som ikke virker helt som den skal.

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen på lufta på tomgang kan være så høy den vil... det som legger til varme der er kompresjonen av lufta som turboen står for. Og den komprimerer ikke en dritt på tomgang,så om han kjørte 5 meter før han fjøla så var den varmen borte... 200ºC innsugsluft får man enkelt, bare å lade 1.6 bar uten IC det. Vedder omtrent et halvt årsbudsjett på at han herja rundt,og at bensinpumpa eller trykkregulatoren hans fikk et illebefinnende...og derfor detonerte den ihjel. Eneste muligheten ellers er at han har kjørt rundt med et oppsett som har vært helt på grensa til detonasjon,og at han ikke har gitt den nok suppe etter å ha fjernet luftfilterboksen,som kan være noe restriktiv hvis man tar ut MYE mer hk enn originalt..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva med dette?

 

 

Okei.

 

Får innrømme noen feil her :-P kan unnskylde med at jeg videreførte fra en annen post fra annet fora Og 1. posten var mer et spørsmål fra min side enn en "how to" (Som noen så det som.)

Det ble bare veldig klussete og feil formulert (et par tre pils). Saken er at jeg kunne ikke tro at ett åpentluftfilter hadde skylden, men att den kanskje bidro litt til den økte varmen. Og det var dette jeg lurte på.

 

Men å har jeg vel fått svar nok derfra når det tok seg litt sammen. (Var mye spekulasjoner)

 

2 av pluggene var brente, ett av stemplene var det brent hull i. Motoren var brennheit og røret fra IC til motor var nesten rødglødene. Ja, åpent luftfilter bidro ikke til frisk luft mens bilen sto stille og ble derfor varmere, men var nok deler av hjernen som hadde tatt kvelden slik at den ikke klarte å tilpasse seg varmen som steg. (Akkurat hva som var galt vet de ikke)

 

Good news, etter mye klabb og babb fikk han til slutt igjen ny motor på garanti. Tross Mitsubishi var meget skeptisk til luftfilteret, og den medførte trimmen som ofte følger med det ;)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good news, etter mye klabb og babb fikk han til slutt igjen ny motor på garanti. Tross Mitsubishi var meget skeptisk til luftfilteret, og den medførte trimmen som ofte følger med det ;)

 

Kan ikke begripe at Mitsubishi gikk med på dette! Gutten raste jo motoren på svinkjøring, og såvidt jeg forstår, kjørte han også med uoriginal motorstyring/chip.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår