Gå til innhold

Dunke/klukkelyd i fremdempere.

Ranger emnet

onkelskrue

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg v-maxx justerbart senkesett til min audi. Har hatt det et par uker nå og det kommer sånne dunkelyder fra demperene mine fremme, når jeg kjører i små-håler osv.

Har senka ca 6.5 cm fra bunnen av gjengene opp til den første strammeskruen.

Vet at det er mange av dere andre som har senka mer, så trodde ikke det skulle være noe problem.

Har hatt demperene helt av igjen også, og sjekket at alle skruene er skrudd skikkelig til, men fortsatt samme problem.

Kan det være at den må heves litt? At fjæra blir for "løs" ?

Skjønner ingenting, irriterende med tanke på at det ikke var noen lyder før jeg bytta til v-maxx, og det er akkurat samme lyder på BEGGE fremdemperene, ikke bare den ene. Så da må det jo nesten ha noe med senkesettet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jean: Kan jo vær at ei styrekule eller bærearm har tatt kvelden? Foringene i de. De har en tendens til å ryke en del fortere når du skifter stilling på de. LES: Senker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en slik lyd når bærearma mi tok kvelden ;p Men problemet oppsto når du skiftet dempere, så tviler jeg på at det er det. Jeg skiftet bærearmer på en side nylig og det kosta 1200 for delene. Jobben gjorde jeg selv, men AutoService i Kristiansund ville ha 4000 for jobben ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Jeg fikk en slik lyd når bærearma mi tok kvelden ;p Men problemet oppsto når du skiftet dempere, så tviler jeg på at det er det. Jeg skiftet bærearmer på en side nylig og det kosta 1200 for delene. Jobben gjorde jeg selv, men AutoService i Kristiansund ville ha 4000 for jobben ;o

Er litt kinkig egentlig - å skifte bærearmer. Fordi de skal stå i eksakt samme posisjon så de gamle, står de feil, slites de veldig fort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo være at det er et par foringer som har tatt kvelden, som ikke tåler noe særlig med justeringer.. Fikk en følelse at det kanskje er det. Håper egentlig at det er det som er grunnen, er ikke så vanskelig å bytte, og ikke så veldig dyrt. Problemet blir bare å finne utav hvilke foringer det kan være.. Skal se på det til helgen hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik u-lyd fra forstillinga mi. Hørtes kun når demperene og fjærene ble veldig komprimert, som foreksempel i fartsdumper.

Viste seg å være muttern på toppen av dempern som hadde gått av og ødelagt fjærbeinslageret. Kjøpte nye lageret og satte på en sprengskive, har ikke hatt problemer siden.

Lite tips til å skru den mutter ordntlig igjen er å kjøpe ett slikt støtdemper-monteringssett på Biltema, inneholder en sylinder lignede greie som holder igjen mutter og en annen til å skru igjen demperen med umbrakon på toppen.

Fungerer kjempebra!! :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider