onkelskrue Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hei, har kjøpt meg v-maxx justerbart senkesett til min audi. Har hatt det et par uker nå og det kommer sånne dunkelyder fra demperene mine fremme, når jeg kjører i små-håler osv. Har senka ca 6.5 cm fra bunnen av gjengene opp til den første strammeskruen. Vet at det er mange av dere andre som har senka mer, så trodde ikke det skulle være noe problem. Har hatt demperene helt av igjen også, og sjekket at alle skruene er skrudd skikkelig til, men fortsatt samme problem. Kan det være at den må heves litt? At fjæra blir for "løs" ? Skjønner ingenting, irriterende med tanke på at det ikke var noen lyder før jeg bytta til v-maxx, og det er akkurat samme lyder på BEGGE fremdemperene, ikke bare den ene. Så da må det jo nesten ha noe med senkesettet å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Montert fjørbeinslagerene feil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet April 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Fjærbeinslageret, er det den "gummigreia" i toppen av demperen som fjære støtter seg på? Isåfall så er den montert riktig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 HELT sikker på at den skrua på toppen av fjær/demper (umbrakoen) er skrudd skikkelig hardt til? Hvis denne har noe som helst å gå på blir det dunk-klunk med en gang. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Faen ass, sliter med samme problemet, bare jeg har H&R senk.. Høyre demper foran dunker i hver hump..! Etter jeg senka den så ble det bedre men det kom fort frem igjen.. *irriterT* Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet April 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Ja, det er irriterende. Hvetfall når man ikke finner utav hva det er. Skrudde til den skruen som faen når jeg hadde demperen av sist. Brukte ikke umbraco da, men brukte luft/slagdrill. Da skal det vel skru seg til uansett.. :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Bare du fikk skrudd på skrua 'inni mutteren' og holdt igjen på mutteren samtidig så.... Hvis ikke går det bare rundt og rundt... Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Jean: Kan jo vær at ei styrekule eller bærearm har tatt kvelden? Foringene i de. De har en tendens til å ryke en del fortere når du skifter stilling på de. LES: Senker bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Jeg fikk en slik lyd når bærearma mi tok kvelden ;p Men problemet oppsto når du skiftet dempere, så tviler jeg på at det er det. Jeg skiftet bærearmer på en side nylig og det kosta 1200 for delene. Jobben gjorde jeg selv, men AutoService i Kristiansund ville ha 4000 for jobben ;o Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Jeg fikk en slik lyd når bærearma mi tok kvelden ;p Men problemet oppsto når du skiftet dempere, så tviler jeg på at det er det. Jeg skiftet bærearmer på en side nylig og det kosta 1200 for delene. Jobben gjorde jeg selv, men AutoService i Kristiansund ville ha 4000 for jobben ;o Er litt kinkig egentlig - å skifte bærearmer. Fordi de skal stå i eksakt samme posisjon så de gamle, står de feil, slites de veldig fort igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet April 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Hmm, nei jeg skjønner ikke hva det kan være.. Sikkert bare en bagatell. Men da får jeg ta det av igjen og sjekke en ekstra gang at jeg har skrudd til den mutteren på toppen, pluss at jeg hever den 1/1.5 cm eller no og se om det kan hjelpe. Må heve litt uansett, subber når jeg svinger for mye :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 du kommer ikke unna litt ulyder når du senker en bil som har vært høy i 10år .... desverre vil foringer og slikt ha en tendens til å si natta Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Ja det kan jo være at det er et par foringer som har tatt kvelden, som ikke tåler noe særlig med justeringer.. Fikk en følelse at det kanskje er det. Håper egentlig at det er det som er grunnen, er ikke så vanskelig å bytte, og ikke så veldig dyrt. Problemet blir bare å finne utav hvilke foringer det kan være.. Skal se på det til helgen hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 du kan høre det hvis du rugler litt på de forskjellige armene på den aktuelle siden hvis det er ille nok Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Jeg hadde også en slik u-lyd fra forstillinga mi. Hørtes kun når demperene og fjærene ble veldig komprimert, som foreksempel i fartsdumper. Viste seg å være muttern på toppen av dempern som hadde gått av og ødelagt fjærbeinslageret. Kjøpte nye lageret og satte på en sprengskive, har ikke hatt problemer siden. Lite tips til å skru den mutter ordntlig igjen er å kjøpe ett slikt støtdemper-monteringssett på Biltema, inneholder en sylinder lignede greie som holder igjen mutter og en annen til å skru igjen demperen med umbrakon på toppen. Fungerer kjempebra!! :) Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg