Gå til innhold

12" bassere i 740 sedan - går det?

Ranger emnet

daruu

Anbefalte innlegg

min erfaring med bassere i 740 og 940 er at de spiller best når basserene står vendt bakover i Lukket kasse.

Snudde jeg den forover mista jeg 50% av allt lydtrykk...det bare dura Mye mer i ryggen bak, mens resten av bilen ikke fikk i nærheten av den samme bassen.

Skjønner ikke logikken i at elementet skal stå framover...skyter bassen rett inn i stolryggen av skumgummi, som er isoleringsmatriale for lyd, ergo taper man masse...

Men, ikke er jeg noen ekspert på området ;)

Da du testa det her passa kassa under hatte hylla eller var det ei kasse som stod mindt utpå gulvet?

hvis det var det sist nevnte som jeg hadde det før jeg bygde kassa, kan jeg siat det er stor forskjell. men hvis du ikke har prøvd ei kasse som passer under hattehylla burde du prøve.

hos meg ble det mer bass en mindre som du mener her. vil ikke si at det blir bedre av at den stårbakvendt da er det jo bare skilt plata du hører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du testa det her passa kassa under hatte hylla eller var det ei kasse som stod mindt utpå gulvet?

hvis det var det sist nevnte som jeg hadde det før jeg bygde kassa, kan jeg siat det er stor forskjell. men hvis du ikke har prøvd ei kasse som passer under hattehylla burde du prøve.

hos meg ble det mer bass en mindre som du mener her. vil ikke si at det blir bedre av at den stårbakvendt da er det jo bare skilt plata du hører :P

den stod midt på gulvet...etterhvert skrudd fast i den løse plata over reservehjulet når jeg fannt ut hva som funka best.

Brukte en enkel 12" pioneer sub'er...og var greit nok det.

Hadde du dobbel hele veien? både når kassa stod løs og mellom hattehylla der?

For hvis du gikk fra singel 12" til dobbel 12" er det jo klart du føler mer bass da du flytter over dobbelt så mye luft :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle jeg lagt ned noe mer penger i anlegg(noe som ikke vil skje, hvertfall ikke med det første) har jeg en tanke om å ha to eller 3 litt mer ekspensive 8"ere i hattehylla, med kasse på undersiden. men ja, er jo litt mere jobb da, må kappe vekk den orginale stål hylla, lage til med ny øvre hylle, og litt sånn, men tror det er det som vil være mest lønnsomt mtp både lyd- kvalitet og -kvantitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...