Gå til innhold

Hva er galt med Volvon? Starter ikke.

Ranger emnet

melonen1

Anbefalte innlegg

Skjedde no merkelig med volvon i går :S

Hadde vært å skifta dekk på mopeden, også skulle jeg innom ei å hente noe. og var der kanskje i 5-10min. og når jeg da sku inn i volvoen og kjøre igjen så starta den ikke. Og det er ikke batteriet!

Noen som tør å gjette hva det kan være? reg. reima burde vært bytta, men kan den ryke sånn mens den står i ro? :S

Takk for alle svar!:)

Volkswagen Golf IV 1,4 -98

x: Volvo 240GL 2,3 -89

x: Volkswagen Transporter -74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde no merkelig med volvon i går :S

Hadde vært å skifta dekk på mopeden, også skulle jeg innom ei å hente noe. og var der kanskje i 5-10min. og når jeg da sku inn i volvoen og kjøre igjen så starta den ikke. Og det er ikke batteriet!

Noen som tør å gjette hva det kan være? reg. reima burde vært bytta, men kan den ryke sånn mens den står i ro? :S

Takk for alle svar!:)

greit å skrive hva slags motor..

går motoren rundt?

bensin på tanken?

kan være mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å sjekke sånne ting som volvokim skreiv. bensin, gnist, reg reima står der den skal.

Kan være at reima di røyk rett før du stoppa den da, høres ikke veldig sannsynlig ut men.

Det skjedde nesten med meg, reima hoppa over noen hakk rett før jeg stoppa den.

Jeg kjørte helt vanlig hjem å parkerte, dagen etter når jeg skulle starte bilen så ville den ikke starte.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte bilen min, så stoppet jeg hos ei vennine for å hente ett eff.annlegg. Jeg slo av tenninga og var ute i kanskje 5minutter. Når jeg da skulle starte bilen igjen så nekta den. motoren gikk rundt.

Det jeg lurer på er om rett og slett batteriet er ødelagt, for vi ladet det opp, og prøvde med startkable, men det nytta ikke. Men når vi trilla den igang så startet bilen og gikk helt til vi tok inn klutsjen, så stoppet den.

Volkswagen Golf IV 1,4 -98

x: Volvo 240GL 2,3 -89

x: Volkswagen Transporter -74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne ut noen fler ting før det noe vits og begynne og gjette.

Drar den på starteren?

Får den bensin?

Er det gnist?

+1

Det kan være noe så banalt som rotoren din, fordelerlokket, tennpluggkabel, sikringer m. irr på, dårlig jord, defekt bensinpumpe, bensinpumperelè, m.m.

om du har lh 2.4, så les feilkoder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...