Gå til innhold

Jbl P1222 Sub, Retning av kassen? Og demping?

Ranger emnet

Piokken

Anbefalte innlegg

Hei bare lurer litt på om noen har noen peil på akkurat dette med hvilken vei subkassen skal stå for best mulig lyd ?

Har akkurat vært og fått en kasse inn i bilen en celica 05 modell

Men har det mye å si hvilken vei elementene står mot setene eller bakover?

For å nevne at kassen har en stor bassport på oppsiden av kasssen mellom de 2 elementene.

Ellers er det lite jeg fant av reviews av akkurat disse subbene jeg har fått inn, men de spiller nå passe greit foreløpig. Men hvordan er disse i forhold til endel av de andre elementene som evt kunne ha passet i noe samme volumkasse som disse jeg har i nå ?

Er ikke akkurat misfornøyd med bassen men det skurrer nå litt rundt omkring og det er vel mer demping som trengs rundt.

Vet ikke hvor stress dette er i denne typen bil og hvor mange som er kjent med celica når det gjelder hvor de bør dempes for hører det er noe skurring bak der med Bagasjelokk låsen og det er jo noe plagsomt i enkelte sanger hører jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp litt mer dempemateriale enn du dtror du trenger..... så dobler du det... SÅ demper du bakluke og dører og så kan du se hvor mye knot det eventuelt er å dempe taket ditt.

Jeg trur du vil like det du har gjort etterpå :D

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp regnte med men, er noe vanskelig å finne ut mer nøyaktig hvor dirringa kommer fra det høres faktisk ut som det kommer bak der med låsemekanismen til bagasje rommet så vet ikke hvor lett dette blir å kødde rundt med eller om jeg bør levere inn med akkurat dette?

fikk dempa bensinlokket da for det var jo med på å lage rimelig sinnsyk metall mot metall lyd utenfra og var noe flaut da jeg gikk ut og hørte hvordan andre hørte bilen utenfra da ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det sånn:

Hvor det kommer fra spiller ikke så stor rolle. Hvis du demper godt nok så vil du enten begrense skranglinga betraktelig.

ELLER så ser du hvor lyden åpenbart kommer fra når du kommer så godt til som du må får å legge dempematerialet på plass.

Jæ trur du fårre te jæ!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider