Gå til innhold

Behov for nye bremseklosser og skiver.

Ranger emnet

Audiburner

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på tide å skifte bremseklosser og skiver på A4´en min. Har lest i et par tråder, hvor det er snakk om at man enkelt kan gjøre dette selv. Dette er noe jeg velger å prøve på også :)

Har lest noe om Green stuff klosser; hva slags klosser er dette?

Ønsker jo å få et bedre bremsesystem, men ønsker ikke bruke all verdens penger på dette.

Leste i denne tråden; http://www.bilforumet.no/a3-s3/84278-skifte-bremseklosser-skiver.html at hele "sulamitten" kostet dem 1800 kr. Dette synes jeg er en fin pris. Får jeg dette til samme pris i dag, i så fall hvor?

På VACN-forumet forklarer et medlem hvordan man kan oppgradere bremsene billigst mulig med ganske bra utstyr: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=2990 Spørsmålet er om dette settet vil passe til en 1.8L?

Alex, den ene tråden var din, så jeg regner med at du har et par innspill vedrørende dette.

Takk for hjelp folkens. :)

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Kjøp skiver og klosser fra http://www.cquence.net . Green stuff klosser er for vanlige biler, men støver mindre enn orginale. Red stuff blir for biler som har 200 hk og mer. Griper best når skivene er varme, samme gjelder forsåvidt for yellowstuff og bluestuff og, men disse blir mer for grombiler og banekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp skiver og klosser fra http://www.cquence.net . Green stuff klosser er for vanlige biler, men støver mindre enn orginale. Red stuff blir for biler som har 200 hk og mer. Griper best når skivene er varme, samme gjelder forsåvidt for yellowstuff og bluestuff og, men disse blir mer for grombiler og banekjøring.

Ok, takk for svar. Men dette er jo en amerikansk nettside. Koster det ikke en del etter moms i Norge? Kan du hjelpe meg med å finne de riktige klossene og skivene jeg trenger? Er så mange å velge mellom. Får jeg kjøpt green stuff klosser her også? :)

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stress å bytte klosser og skiver selv. Eneste som er at skruene som fester kalipperene sitter som et helvette, men får dem av med makt.

Bare husk kobberpasta så det ikke piper sånn, det glemte jeg sist.

Alle disse andre <farge>stuff klossene er beregnet på banebruk, støver mye og trenger mye mer varme enn du får ved vanlig bruk.

Den tråden fra VACN har jeg lest mange ganger selv, frister veldig å oppgradere til 312mm skiver. Men problemet er at frakta fra USA på skivene er nesten dobbelt så dyr som skivene og adapterene i seg selv =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stress å bytte klosser og skiver selv. Eneste som er at skruene som fester kalipperene sitter som et helvette, men får dem av med makt.

Bare husk kobberpasta så det ikke piper sånn, det glemte jeg sist.

Alle disse andre <farge>stuff klossene er beregnet på banebruk, støver mye og trenger mye mer varme enn du får ved vanlig bruk.

Den tråden fra VACN har jeg lest mange ganger selv, frister veldig å oppgradere til 312mm skiver. Men problemet er at frakta fra USA på skivene er nesten dobbelt så dyr som skivene og adapterene i seg selv =/

Ok, skjønner... Så med andre ord, så er det ingen vits i å bestille fra den nettsiden brunerune la frem, da frakta vil kosta veldig mye? Ikke minst momsen? Hvor bør jeg kjøpe fra da i så fall?

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail ang. dette settet:

http://www.purems.com/products/product.php/II=810

Og da kom frakten på 460$ ca.

Så det vil jo fortsatt bli billigere enn å kjøpe samme deler i Norge forsåvidt, ryker på en 3950 norske kroner sånn ca + evt. 25% moms.

Det var med slissa skiver da, sparer 60$ på å gå for vanlige skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stress å bytte klosser og skiver selv. Eneste som er at skruene som fester kalipperene sitter som et helvette, men får dem av med makt. .........

Ja de sitter som et helvete, men ikke alltid man får dem av med makt. Jeg måtte skjære av min ene med vinkelsliper og jeg prøvde ALT annet først, inkl sveising. Gikk med mange timer på den skrua der ja :angry:

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail ang. dette settet:

http://www.purems.com/products/product.php/II=810

Og da kom frakten på 460$ ca.

Så det vil jo fortsatt bli billigere enn å kjøpe samme deler i Norge forsåvidt, ryker på en 3950 norske kroner sånn ca + evt. 25% moms.

Det var med slissa skiver da, sparer 60$ på å gå for vanlige skiver.

Ok, skjønner...

Er litt drøy pris synes jeg. Men fra hvor kan jeg få kjøpt rimelig i Norge, da? Hvor kjøpte dere andre? Og hva slags?

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dine skruer umbraco? mine var det i alle fall, den ene fikk jeg løs med en 1 meter lang forlenger, den andre ble rund. :angry: HATER UMBRACO. Brenn i helvete han som fant på å sette umbracoskruer på bilen min...

Ingen umbraco skruer hos meg nei. Men helt enig, umbraco og torx skruer er idiotisk. Hvorfor ikke bare holde seg til vanlige muttere eller skruer med stjerne eller sånn philips-hoder?

Ok, skjønner...

Er litt drøy pris synes jeg. Men fra hvor kan jeg få kjøpt rimelig i Norge, da? Hvor kjøpte dere andre? Og hva slags?

Mange som har oppgradert til sånne Black Diamond skiver, men vet ikke hva de ligger på i pris.

Ellers er det de orginale skivene da, ga 700kr for Brembo skiver hos Mekonomen.

Edit: Du kan jo ta en titt på http://www.brakes.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har oppgradert til sånne Black Diamond skiver, men vet ikke hva de ligger på i pris.

Ellers er det de orginale skivene da, ga 700kr for Brembo skiver hos Mekonomen.

Edit: Du kan jo ta en titt på http://www.brakes.no

Ok, kan nok godt hende at jeg går for Mekonomen sine skiver og klosser, hvis de er billigst på dette. Skal nemlig gå til innkjøp av en sommerbil nå snart, og ønsker derfor ikke å gjøre "FOR" mye med A4´en. Men er skiver og klosser fra Mekonomen så mye dårligere enn disse fra EBC + green stuff opplegg? Føler på en måte at jeg ofte har behovet for å bremse kraftig ned i ulike situasjoner, hvor det er idioter som plutselig legger seg foran meg osv. Dette er jo situasjoner som sliter veldig på bremsene generelt.

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Mekonomen er like gode som de du får fra Møller. Du kan jo f.eks. kjøpe skivene der, og gå for noen Greenstuff klosser.

Jepp, tror nok det blir tilfellet :) Greenstuff klossene får man rimeligst fra brakes.no, eller? Er vel ikke en spesiell type Greenstuff klosser, jeg skal ha? Takk for hjelpen, Alex :D

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider