Gå til innhold

Nissan 300zx


algaman

Anbefalte innlegg

Hallo!!!

 

Det beste er hvis du går inn på følgende adresse på internett:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=315043

 

Der ligger den info'n du trenger å vite i tilegg til dette:

 

Bilen er altså en 1991 mod. 300 ZX av den lange typen med fire seter. (Den fåes også som en litt kortere variant med 2 seter, som det er flest av i Norge, og som er litt rimeligere) 300'n har galv. karosseri, så rust er det ingenting av. Interiøret er veldig bra holdt.

 

Angående historien på bilen vet jeg ikke så veldig mye. Den er førstegangskjøpt av en dame i Tyskland (dokumentasjon), og andre eier er et firma som imp. bilen i 2000 til Norge. Etter det, så er det enda en eier, og så jeg som har den nå. Nytt: Byttet bremser og støtdempere foran i 2002, ny Power Ignition Unit mai 2003 + batteri, juli 2003 - nye bremseklosser foran (Green Stuff) + bremsevæske. Bilen er i 100 % teknisk stand! EU-godkjent 30/9-03 UTEN feil/magler!

 

Hva servicer angår, er det ikke noe skikkelig servicehefte, men alt av oljeskift osv. skal være overholdt. Registerreim er byttet i henhold til instruksjonsbok, på 100000, samtidig som turboene ble overhalt. Bilen har forøvrig gått 157.000 per i dag. Jeg kjøpte bilen i juni i fjor, og har kjørt ca. 24000 km. (Praktiserer oljeskift hver 500 mil).

 

Motor:

Det er montert 2,5" syrefast eksos fra begge turboene og superchip. Det sitter ventiler for justering av turbotrykk på hver side i motorrommet. Ellers er det KN innsatsfilter i originalboksene. Med dette utstyret skulle bilen gi ca.400 hk - 500NM.

Det sitter en racing-clutch i bilen som iallefall skal tåle 550 hk.

 

Dersom du monterer en STOOOR intercooler foran, åpent sportluftfilter og justerbar bensintrykksregulator, kan du øke trykket og effekten betydelig. Men da må du ha FCD (Fuel cut defencer) for å overstyre turbotrykksvakta som sitter i bilen (styreenheten) for å kunne lade over 1 kg. Da kan det også anbefales en Greddy Electronic Boost controller for å kontrollere trykket på hele turtallsregisteret.

 

Når det gjelder pris, så vurderer jeg bilen solgt for 275000,-. Visning av bilen kan ordnes i Kragerø (Telemark) etter avtale. Er tilgjengelig stort sett døgnet rundt syv dager i uken på følgende telefonnr.: 91 72 80 93.

 

NB!!! Prisdisk....

 

Ha en fin dag!

 

MVH Marcus Jakobsen

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke aktuelt nå egentlig. Men selvfølgelig er det ønskelig både for min egen og andres del. Sjekk denne f.eks.:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=322995

 

Merkelige verdier på effekt!?! I forhold til min mener jeg!? Jeg hadde et lite race mot en kamerat som har lik bil, men med 360 hk. Vi startet likt i 60 km/t på 2. gir, og da JEG hadde 220 km/t så lå han ca. 50-70 meter bak. Så min gikk bedre enn hans med 360 i hvertfall! Så at det er 400 i min er nok ikke langt unna sannheten. Når jeg kjøpte den stod det i annonsen "400++ hk".... Men uansett - bilen går veldig bra, og det er synd jeg må selge den, men økonomien tilsier at det er det lureste nå, dessverre. ='(

 

Marcus

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanBoy

Det er ikke aktuelt nå egentlig. Men selvfølgelig er det ønskelig både for min egen og andres del. Sjekk denne f.eks.:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=322995

 

Merkelige verdier på effekt!?! I forhold til min mener jeg!? Jeg hadde et lite race mot en kamerat som har lik bil, men med 360 hk. Vi startet likt i 60 km/t på 2. gir, og da JEG hadde 220 km/t så lå han ca. 50-70 meter bak. Så min gikk bedre enn hans med 360 i hvertfall! Så at det er 400 i min er nok ikke langt unna sannheten. Når jeg kjøpte den stod det i annonsen "400++ hk".... Men uansett - bilen går veldig bra, og det er synd jeg må selge den, men økonomien tilsier at det er det lureste nå, dessverre. ='(

 

Marcus

 

kan vel ikke si at zx'n til han lindkjenn som du kappa med går akkurat dårlig heller... og han har vel dokumenterte 360hk hvis jeg ikke husker feil...

 

ønsker deg til lykke med salget...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

 

kan vel ikke si at zx'n til han lindkjenn som du kappa med går akkurat dårlig heller... og han har vel dokumenterte 360hk hvis jeg ikke husker feil...

 

ønsker deg til lykke med salget...

 

Om han har 360 hk svart på hvitt vet jeg ikke, men jeg var forbi han alledere på slutten av 2.gir. Dette gjorde vi i en laaang oppoverbakke, og 220 km/t hadde jeg på 4. gir...

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENESTE I NORGE (som det ofte står i annonser):

-her er litt info om hvor mange biler du vil treffe på veiene.

 

Nissan Norge tok inn 8 stykker med twinturbo og alle var 2+2. Dette er den "standard" europeiske bilen siden non-turboene og de rene 2-seterne var forbeholdt det asiatiske og amerikanske markedet.

Den første bilen som NN tok inn var rød, og hadde chassisnummer 000061. Fargene på de "norske" bilene er som følger:

2x rød

2x koksgrå

1x mørk rød metallic

1x hvit

1x sølv

1x sort.

Den sorte bilen som hadde ch nr. 20024 og mokka-skinn innredning ble aldri registrert i Norge, men solgt ut av landet. Det var en 95 modell og det var noen som tjenestegjorde i utenrikstjenesten kjøpte den, så da sitter vi egentlig igjen med bare 7 "norske" biler.

 

Resten av bilene som er i Norge er da enten flyttegods importert eller bruktimportert.

 

Ved siste opptelling jeg hadde har vi da:

 

4 stk 300 ZX 2 seter non-turbo (usa utgaver)

4 stk 300 ZX 2+2 non-turbo (usa utgaver)

 

7 stk 300 ZX 2 seter turbo (320 hk - usa utgaver)

32 stk 300 ZX 2+2 seter turbo (283 hk - europeiske utgaver)

etter det jeg vet har vi ingen amerikanske 2+2 med turbo i Norge.

 

Når det gjelder prisnivået på bilene så er vel non-turbo utgavene de ABSOLUTT minst interessante, mens 2 seteren med turbo burde holde høyere pris enn 2+2. Men 2-seteren har ELENDIG innvendig plass.

 

Den europeiske utgaven kalles for Z32, mens usa-utgavene kalles Z24 for 2 setere og Z26 for 2+2.

Chassisnummer er bygget opp på totalt forskjellige måter på europeiske og amerikanske biler, der du kan lese mesteparten av utstyrsnivået på de amerikanske bilene ut i fra chassisnummeret.

 

Ch.nummeret i bilen i denne tråden indikerer at det er en ren 91 modell.

Personlig så har jeg sett denne bilen, og jeg skjønner ikke hvorfor denne fine bilen ikke er solgt. Synd også at ikke flere her har fått opp øynene for hvilken super-bil en 300 ZX egentlig er.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår