Gå til innhold

Kjøpe Dynabel 4501 og 2x LIB-1212 brukt(m/kasse, kond.)?

Ranger emnet

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Hey!

Har i lengre tid hatt lyst på sub i bilen da jeg merker at lydbildet er litt tomt. Har 4x Helix Blue 6 i alle dørene fra før. Bilen er en Ford Mondeo 95mod, 2.0glx.

Da jeg kjørte en kamerat hjem her en dagen, kom vi i prat om sub, der han sa at han hadde en gammel en jeg kunne få. Har ikke prøvd den(og har ikke modellnavn. Kassen er egenlaget), men mye tyder på at dette er en skikkelig dritsubb :P Den har dessuten fått et lite kakk i membranen i midten. Ikke noe hull, og kan sikkert bøyes ut fra innsiden. Om den blir noe dårligere av denne vet jeg heller ikke. Til denne mangler jeg bare forsterker. Klarer ikke finne noe billig brukt noe, så det billigste jeg finner er biltema sin til 699,-, men da blir det fort over 1000 dersom jeg skal ha kabler.

Har også fått et tilbud om å kjøpe en litt større pakke. Den inneholder en Dynabel BF 4501 forsterker, 2x LIB-1212 (sjekk lydibilen.no for info på disse), og kondensator. Følger også med kasse til begge, samt at han skulle hjelpe meg montere det. Jeg skulle få det for 4001,- (wtf? jaja) :P

Kabler måtte jeg skaffe selv, men dette får jeg på biltema for 300...

Saken er da, hva burde jeg gjøre? Bruker bilen mye, og hadde jo vært greit med litt bass :P Men, skal i militæret om 2mnd, så spørsmålet er om det er vits å bruke så mye penger nå. Mest sannsynlig vil jeg jo få solgt dette igjen dersom jeg kjøper det?

Er dessuten russ, og har ikke russebil....Og ja, det hadde vært kjekt :P

Høres 4000 mye ut?

Kan jeg evt prøve å foreslå at jeg gir 3000,-, men at jeg gir han følgende: 2x Boston RC51LF 50w Nominal 4 ohm + 2x Dragster OC-612 4ohm (vet han trenger noen vanlige dørhøyttalere)?

Evt, bør jeg lete etter andre ting? Har hørt disse LIB-1212 og de spiller som et uvær. Men, har ikke noe å sammenligne med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal inn i militæret om noen måneder så anbefaler jeg at du venter til du er ferdig med det før du begynner og kjøpe. Ellers så er den pakken til 4000 ganske grei med tanke på pris :)

Ja, nemlig. Er jo faktisk 2 år jeg skal inn da det er befalsskole. Men sjansene er jo også større for at jeg tar med meg bilen...Hadde også vært fett med noe som kan overspille de fleste russebusser i en vanlig bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en gammal god panasonic 2 kanal forsterker som tåler grisebank 350w rms og har kjørt en 12" 2x2ohm power acoustic FUBR sub spole på den,den er den råeste gamleste 2kanaleren jeg vet om som tåler alt:D intrisert? :P er skeptisk til å selge men den er stili altså:D hehe! måtte bare si det:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider