4realC4 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Idag ville ikke kjerra starte, begynte å feilsøke, fant ut at her var det fanken ikke gnist.. Kan nevnes at jeg idag har byttet coil, tenningsmodul, rotor, fordelerlokk, uten resultat. Bilen virket i går kveld, så over natten har det skjedd noe muffens.. :wonder: Motoren er en 2liter 4-sylindret. Motorkode AAD Noen som har vært borti noe lignende og har noen gode råd og komme med? Mvh Kim Andre` Siter Audi 100 C4 Sedan 2.0I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Simuler pulser fra hallgiveren og se om det kommer gnist da. Er vel kun hallgiveren igjen siden du har skiftet resten av tenningssystemet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4realC4 Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Hvordan gjør jeg det? Om det er hallgiveren, går det an å få denne byttet? eller må jeg bytte hele fordeleren? Siter Audi 100 C4 Sedan 2.0I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkumskyskraper Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Ja høres ut som om det er hallgiveren som har gått.. har opplevd at denne helt uten forvarsel slutter å virke. da må du bytte hele fordeleren, om den er lik som på 2,3 literen.. Siter Min bil: Audi 100 94`, 2,3 E Avant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4realC4 Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Ja, ser det står i haynes boka, men kan ikke finne hvordan man sjekker om det faktisk er den som er ødelagt. evt verdier man kan måle Siter Audi 100 C4 Sedan 2.0I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4realC4 Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Da var bilen i orden =) Haynes boka sier at hallgiveren ikke kan byttes, men er man litt nevenyttig så får man det til=) Fant en gammel fordeler av golf II, demonterte begge fordelere, tok hallgiveren fra golf-fordeleren å bygde den litt om så passet den fint på audi-fordeleren. startet fint å går bra. Men det skal sies at dette bare er nødløsning til jeg får ny fordeler i posten =) Siter Audi 100 C4 Sedan 2.0I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkumskyskraper Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Så bra da! Siter Min bil: Audi 100 94`, 2,3 E Avant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg