Gå til innhold

Koble på flere bilhorn.

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å koble til 2 til bilhorn på bilen.

De 2 andre bilhorna er tatt fra en annen bil, og er ikke av samme type.

Men, vet egentlig dere hvordan jeg bør koble dette sammen?

Er det bare til å koble en ledning på nåværende bilhorn kabel, og dra en ned til den ene, også fra den til den andre?

Et eksempel:

1778r8.jpg

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo ha ca samme tykkelse som det er til orginalfløytene. Om ikke tykkere.. Men ihvertfall ikke tynnere. :) Rele får du på biltema. Spør etter vanlig lysrele. med 2 stk nr 87. 87a og 87b.

Så kobler du de orginale fløytene på 87a og de uorginale på 87b.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo ha ca samme tykkelse som det er til orginalfløytene. Om ikke tykkere.. Men ihvertfall ikke tynnere. :) Rele får du på biltema. Spør etter vanlig lysrele. med 2 stk nr 87. 87a og 87b.

Så kobler du de orginale fløytene på 87a og de uorginale på 87b.

Åkei, får nesten gjøre det! :)

Lurer egentlig på hva som gjorde at batteriet tok kvelden, da jeg skulle teste tuten.

Kan da ikke være noe feilkobling, med tanke på at det ikke er noe - + ting på den.

Men, trolig for mye for det. ^^

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teoretisk sett er det + og - på ei tute. samme som med høytalere. Er + og - men blir lyd forde om du kobler feil. Men sant det du sier, rart at batteriet har tatt kveld. Eneste grunnen til at det har tatt kveld er pga........ se på tegningen jeg har lagt ved i neste post.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utennavn-2.jpg

Altså f.eks, du har koblet både + og - på samme kabel. Det fører til enten svidd kabel, gåen batteri, eller begge deler siden du ikke har sikring på noen av ledningene. ALLE ledningene som går ut i fra + polen på batteriet har jeg satt egen sikring på. (8amp). Før jeg gjorde dette, svidde kabelen til tåkelysene, hornene og CD-spilleren seg. Kjører nå hornene og tåkelysene via rele og CD-spiller rett fra + polen med ei 8amp sikring. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider