emergo Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Hei dere. Takk for et meget nyttig forum! Jeg kjøpte meg en Biltema 2-hodet DA maskin igår. Da jeg kom hjem, plugget jeg den i kontakta for å "tørrteste" den. Det som slo meg var det at den lager mye støy. Et skikkelig treskeverk, som om det er mye "usmurt" metall i bevegelse! Fikk imidlertid inntrykk av at polerputene roterte i stor hastighet slik de skal. Det jeg nå lurer på er om dere andre som har denne polermaskinen kan bekrefte at den skal bråke mye, eller om jeg har fått et dårlig eksemplar? Mulig den blir bedre etter hvert som den blir litt innkjørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Elektroverktøy bråker. Det er en grunn til at bilpleieverksteder bruker hørselvern. At det er DA, gjør at den rister, og det øker opplevelsen litt. Så alt er normalt. Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Skal bråke og riste litt ja....men putene skal ikke rotere:op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 den blir litt mer behagelig når den settes mot karroseriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Hvor mye er det for en DA maskin fra biltema? Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emergo Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Hvor mye er det for en DA maskin fra biltema? Betalte 299.- for min. Har brukt den i hele dag. Da jeg ikke rakk å skaffe meg Cyclo polerputer, har jeg bare brukt de som følger med foreløpig. Har brukt Meguiars step 1 og 2. Skal legge på NextGen Tech Wax 2.0 i morgen for hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Hvordan er biltema DA ellers da? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnhell Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Hvordan ble resultatet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ailoen Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Hei dere. Takk for et meget nyttig forum! Jeg kjøpte meg en Biltema 2-hodet DA maskin igår. Da jeg kom hjem, plugget jeg den i kontakta for å "tørrteste" den. Det som slo meg var det at den lager mye støy. Et skikkelig treskeverk, som om det er mye "usmurt" metall i bevegelse! Fikk imidlertid inntrykk av at polerputene roterte i stor hastighet slik de skal. Det jeg nå lurer på er om dere andre som har denne polermaskinen kan bekrefte at den skal bråke mye, eller om jeg har fått et dårlig eksemplar? Mulig den blir bedre etter hvert som den blir litt innkjørt. Hvis du synes at den bråker for mye, så kan du jo kjøpe twin head maskinen i metall. Det er samme maskin, bare at den hører til proff serien. Den bråker mindre og har mye mindre vibrasjoner, men den koster noe mer :) 20-30 ganger prisen av biltema maskinen :p Siter --- Ailo http://www.hansenogsiri.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Skal bråke og riste litt ja....men putene skal ikke rotere:op: ??? skal ikke rotere ??? Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 ??? skal ikke rotere ??? Dette var egentlig en spøk, men ja, den skal ikke ROTERE.... En DA maskin roterer ikke den oscillerer..... Roterende maskin= RPM-Revolutions Per Minute DA maskin= OPM-Oscillations Per Minute Står litt om det her: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=66024 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Den roterer jo i tillegg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Den roterer jo i tillegg... Jo forsåvidt...(pirkepirke)......den roterer og oscillerer, men skal ikke kun rotere. Var forsåvidt en spøk hvis du ikke hadde fått det med deg...:roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 kjøpte også biltema sin DA maskin jeg... og den bråka den ja... men det er jo greit... Etter å ha brukt skikkelig cyclo maskinen så var jo overgangen til biltema ganske røff... har desverre ikke råd til egen cyclo akkurat nå, så da er biltema faktisk et greit alterenativ... Eneste jeg har å utsette er at putene som følger med er elendige - de smuldrer lett opp. Håndtaket er også i største laget, så den er ikke fult så behagelig å arbeide med, men den gjør jo jobben - så lenge den varer... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 har brukt min på 10+ biler nå ......... Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg