Gå til innhold

Biltema 2-hodet DA maskin som bråker!

Ranger emnet


emergo

Anbefalte innlegg

Men hvordan fester man skikkelige pads på de maskinene fra Biltema og ClasO? De har jo ikke standard festemekanisme. Jeg har demontert min biltemamaskin for å se om en standard backingplate passet, noe den ikke gjorde. Jeg er derfor på jakt etter skikkelig DA-maskin, f.eks Meguiars G220, men frakta fra UK er på £59 i følge http://www.monzacarcare.com så da blir maskinen ganske stiv i pris; £220 + toll blir nokså mye.

 

Noen som vet om noen svenske butikker som selger til Norge? Burde jo bli en del billigere å sende derfra (håper jeg). Toll kommer man jo ikke utenom uansett. Hvorfor i alle dager er det ingen norske butikker som selger den DA-maskinen fra Meguiars???

Roterende maskin våger jeg meg ikke på av frykt for å ødelegge lakken. Prisene på de maskinene er også en del høyere. Siste ankepunkt er at da måtte jeg kjøpt nye polermidler også siden de jeg har i dag er beregnet for hånd-/DA-maskinpåføring (Scratch-X, deep crystal paint cleaner step 1 og deep crystal polish step 2 og Deep crystal Cleaner wax og nxt tech wax II).

 

Kan noen si meg om det er så vanskelig å bruke en roterende maskin som jeg vil ha det til å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er litt uvant og vrient i starten men man finner raskt en rytme, men det viktigste er! trening trening trening. det finnes supre beskrivelser i dette forumet og andre forum men det skrevne ord hjelper deg litt på vei resten må du lære via å prøve å se effekten av hva du gjør. skaff deg et panser el. lignende du kan prøve på, så tror jeg du ganske fort endrer mening. Med litt trening, vil du virkelig få dilla og da blir det fort $$$$ da man har en tendens, å ta litt av og handle litt ;-). Lykke til måtte gliset alltid skinne som solen i solen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING 112 NOEN!!! kr 3490,00 er jo helt hinsides! :oohh Den koster ca £150 i England. Legg til ca $50 i frakt så er du oppe i £200. Legg til 200 i moms og de så blir prisen snillere. Får vel bare bestille fra England da.

 

Vil de poleringsmidlene jeg nevnte (Scratch-X, Deep Crystal paint cleaner step 1 og deep crystal polish step 2 og Deep crystal Cleaner wax og nxt tech wax II) være ok til denne maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING 112 NOEN!!! kr 3490,00 er jo helt hinsides! :oohh Den koster ca £150 i England. Legg til ca $50 i frakt så er du oppe i £200. Legg til 200 i moms og de så blir prisen snillere. Får vel bare bestille fra England da.

 

Vil de poleringsmidlene jeg nevnte (Scratch-X, Deep Crystal paint cleaner step 1 og deep crystal polish step 2 og Deep crystal Cleaner wax og nxt tech wax II) være ok til denne maskinen?

 

Meld deg inn i detailer's club og få 10% rabatt. Da får du også norsk støpsel og garanti... og fraktfri levering.

 

Alle nevnte produkter funker helt fint til G220'en.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING 112 NOEN!!! kr 3490,00 er jo helt hinsides! :oohh Den koster ca £150 i England. Legg til ca $50 i frakt så er du oppe i £200. Legg til 200 i moms og de så blir prisen snillere. Får vel bare bestille fra England da.

 

Blir nok mer enn 200 i moms.

£200= ca 2000 kroner, moms av 2000 (25%) blir 500 kroner + 100 kroner i fortollingsgebyr. = 2600 ca, men billigere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok mer enn 200 i moms.

£200= ca 2000 kroner, moms av 2000 (25%) blir 500 kroner + 100 kroner i fortollingsgebyr. = 2600 ca, men billigere uansett.

 

Legg på en hundrelapp eller to til ledningsskifte (evt. støpsel, men best med hel ledning)

 

..og null garanti på parallellimporterte el-varer.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår