Cancan Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Jeg har kjøpt og kjørt bilen i underkant av 20mil. Da havarerer begge toppene med 24 bøyde ventiler somr resultat. Verksted tror regreim har kilt seg og hoppet over - den er ikke røket. Da bilen har stått en stund (i varmet garasje) merket jeg ike før en stund senere at oljenivå var lavt - fylte på 3/4liter for å få den midt mellom maks/min. Dette virket ok da jeg kjøpte bilen. Bilen ble kjørt varm på tomgang en gang i uken mens den stod lagret pga drittvær som jeg ikke ville kjøre den i. Det viser seg og at verksted som tok siste skift på regreim ikke gav garanti på jobben pga eier da hadde 'smurt' viftereim med noe søl fordi den kvein... Dette ble jeg ikke opplyst om. Jeg krever nå at selger utbedrer skadene grunnet a) dårlig vedlikehold / bilen ble sagt å være i topp stand b) ikke opplyst om kritisk regreim, hadde jeg visst dette hadde jeg først kjøpt bilen ETTER skift av reim. Hva mener dere om saken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Vet ikke om du får eieren til å dekke hele dette beløpet da du mest sansynlig hadde fått beskjed om dette hvis du hadde tatt en naff test på bilen. men halvparten kan det hende dere kan bli enige om. skjønner frustasjonen din, er kjedelig når slikt skjer med en bil du nesten ikke har brukt selv. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cancan Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Vet ikke om du får eieren til å dekke hele dette beløpet da du mest sansynlig hadde fått beskjed om dette hvis du hadde tatt en naff test på bilen. Eier plikter vel å opplyse om relevant servicehistorikk og eventuelt kritiske momenter? At et verksted ikke garanterer for at en registerreim holder pga tidligere eiers skjødesløshet må vel være særs relevant her. Tviler på at en NAF-test ville oppdaget dette, da skal de virkelig gå grundig til verks... Ingen reimer er spesielt synlige eller tilgjengelige før man begynner å demontere saker og ting i motorrommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Eier plikter vel å opplyse om relevant servicehistorikk og eventuelt kritiske momenter? At et verksted ikke garanterer for at en registerreim holder pga tidligere eiers skjødesløshet må vel være særs relevant her.Tviler på at en NAF-test ville oppdaget dette, da skal de virkelig gå grundig til verks... Ingen reimer er spesielt synlige eller tilgjengelige før man begynner å demontere saker og ting i motorrommet. men hvis kileremmen ble smurt så skal ikke regremen ryke pga det! tragisk verksted!!! det blir litt som han som mente det kom ulelyder ifra oljefilteret, og han var mekaniker! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cancan Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 men hvis kileremmen ble smurt så skal ikke regremen ryke pga det! tragisk verksted!!! det blir litt som han som mente det kom ulelyder ifra oljefilteret, og han var mekaniker! Det er en multireim som går alle mulige plasser. Fra denne hadde det sprutet opp på og inn under deksel til regreim. Verkstedet er et spesialistverksted, så jeg skulle mene de har greie på det de holder på med... edit: og regreim røk ikke som jeg skrev over, den hoppet over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Så at det har sprutet litt fett under regreimdekselet skulle liksom forårsake at reg reima hoppet over..... Trukke det gitt Hva slags bil er det, og hvor lenge er det siden skifte av reima?. Intervaller på skifte er jo punkt a ved bruktbilkjøp Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Reg.reima hoppa over pga en smurt multireim? Tror nok du har blitt lurt nå ja.. Skal endel mer til før reg.reima hopper over.. :p Men om reima nettopp var byttet når du fikk bilen, og du har en bil man må etterstramme reima på, kan jeg tro den har hoppa over ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cancan Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Jeg siterer bare det verkstedet sier, og det er ikke noe hobby-verksted. Etter smørejobben, sitat: så det ikke ut i motorrommet, sitat slutt. Derfor ingen garanti på forrige skift av reg-reim. Det er mindre enn 60.000km / 3 år siden den var skiftet. Reimsystemet er selvstrammende. Cancan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Satt i samme klype selv engang, da ble advokat den eneste løsningen. Endte med at jeg fikk igjen 15000 av forgje eier av 55000 krevde penger etter 1 år med styr og mas! Så jeg skal aldri kjøpe brukt igjen uten å forsikre meg mot det. men uansett så er det rart at verkstedet ikke tar garanti på en jobb fordi motorommet ikke så ut? :/ Dummeste jeg har hørt! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Motorrommet er skittent, så garantien frafaller? javel? Du er den første personen som har kommet såpass dårlig ut av det ihvertfall. Skal jo litt til for at regreima hopper over pga man smører noen andre reimer. Reg.reima er jo som oftest innelukket bak deksel og diverse... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cy3erthug Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 uansett om motorrommet er skittent eller ikke så SKAL det være garanti på arbeid og deler.... OM du gjør dette på et "seriøst" merkeverksted så er det enda mer sikkert at du har Garanti. Det er jo tross alt derfor man bruker merkeverksted. de kan om bilene og du får den garantien du skal ha.. om motorrommet er skitten så skal du ikke få garantien....sorry men PISSPREIK!! kjøpsloven er en lov ingen kan endre på eller lure seg rundt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.