Gå til innhold

city

Ranger emnet

galant

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer an på hk og hva den er org reg som. eks 1.2 må du ha 1.6 understell . 1.6 bremser foran og bakk og bremsekraft forsterker ,125hk men bytte ut med 2.2i calipper og skiver foran så blir det 150hk

åja.. men e det samme ka slags 1600 jeg tar deler fra? (årsmodell) 2.2i rekord calippere og skive foran? ikke nye bremse bak? anna enn vanlige 1600? har sett på c20xe calibra motor og den e vell 150 hk.. 16v doch;)

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja.. men e det samme ka slags 1600 jeg tar deler fra? (årsmodell) 2.2i rekord calippere og skive foran? ikke nye bremse bak? anna enn vanlige 1600? har sett på c20xe calibra motor og den e vell 150 hk.. 16v doch;)

1600 understelle foran (helle) sterkere og bøy i stabstag osv. så lenge det er kadett c så vitt eg veit.

rekord 2.2i ventilerte skiver og kalippere foran, 230 tromler (originale 1600 bremser) bakk. bremse kraftforsterker osv frå 1600

bakk aksling 1600 eller sterkt nokk (husker ikke helt)

husker ikke hk på den men så lenge det er maks 150 hk og ikke mer en 230 nm så skal alt gå fint og og vekkten ikke over stiger anbefalingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 understelle foran (helle) sterkere og bøy i stabstag osv. så lenge det er kadett c så vitt eg veit.

rekord 2.2i ventilerte skiver og kalippere foran, 230 tromler (originale 1600 bremser) bakk. bremse kraftforsterker osv frå 1600

bakk aksling 1600 eller sterkt nokk (husker ikke helt)

husker ikke hk på den men så lenge det er maks 150 hk og ikke mer en 230 nm så skal alt gå fint og og vekkten ikke over stiger anbefalingene.

ja okay takk;) vet ikke dreiemomentet på calibra maskina.. men tvile sterkt på at den e mere enn 230nm, i og med at turbo maskina e 280nm.. men det e jo ikke så veldig vanskelig å finne ut.. ja det e en kadett c city J 1979! mn e det samme ka slags årsmodell av kadett 1600 du hente dela fra?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okay takk;) vet ikke dreiemomentet på calibra maskina.. men tvile sterkt på at den e mere enn 230nm, i og med at turbo maskina e 280nm.. men det e jo ikke så veldig vanskelig å finne ut.. ja det e en kadett c city J 1979! mn e det samme ka slags årsmodell av kadett 1600 du hente dela fra?

195nm :)

Ja det er samma hvilken årsmodell så lenge det er en kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195nm :)

Ja det er samma hvilken årsmodell så lenge det er en kadett C

takk:) okay;)

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer opel manta gsi bakaksling med sperre på kadett city? den har stått på en ascona b..

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist eg husker riktig så er den noen sm breiere .. kan sikker fixest med et an et valg på bakk felger . men fester frå kadetten må sveises over. (lage noe jigg eller noe)

og self mellom akslingen osv..

men akrurat der er eg ikke 100% sjølv tenkt på det vist eg ikke får takk i kadett c 1600+plus aksling sjølv.

veit det er noen som har brukt eks. volvo aksling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manta gsi bak aksling trur eg var 1 cm breiere en kadett c bak aksling så vidt eg husker

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist eg husker riktig så er den noen sm breiere .. kan sikker fixest med et an et valg på bakk felger . men fester frå kadetten må sveises over. (lage noe jigg eller noe)

og self mellom akslingen osv..

men akrurat der er eg ikke 100% sjølv tenkt på det vist eg ikke får takk i kadett c 1600+plus aksling sjølv.

veit det er noen som har brukt eks. volvo aksling

ja har hørt noe sånn jeg også.. ja. mn man får det jo alltid til på en måte, det blir bare litt mere tenking og skruing;) ja også spørs det jo om det blir bra da!!

ja, det er litt vanskelig å finne 1600 deler!!

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manta gsi bak aksling trur eg var 1 cm breiere en kadett c bak aksling så vidt eg husker

ja det va noe sånt.. mn vet du kor ho va for brei? på festa eller 1cm for brei utfra hjulbuen?

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det var 1cm frå navet. men ikke sikker har hørt allt frå 1 cm til 7 cm har ikke funet noen konkrete svar sjølv. men festene fjær festene , demåer festene og panstag (eller hva det heter) måtte sveisest over var noen millimeter forskel det og vinkel på panstag festene.

ja umulig å få takk i 1600 understell, medmindre man har upp til 15000kr man har list å bli kvit :):pisser:

sjølf har eg tenkt å sveise forsterknings kit på foran bytte nedre bære armene til nye 1600 stab stag og ev spindel = 1600 understel foran og bakk enten eks manta ascona bakk aksling med mindre eg får takk i 1600+ orginal kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det var 1cm frå navet. men ikke sikker har hørt allt frå 1 cm til 7 cm har ikke funet noen konkrete svar sjølv. men festene fjær festene , demåer festene og panstag (eller hva det heter) måtte sveisest over var noen millimeter forskel det og vinkel på panstag festene.

ja umulig å få takk i 1600 understell, medmindre man har upp til 15000kr man har list å bli kvit :):pisser:

sjølf har eg tenkt å sveise forsterknings kit på foran bytte nedre bære armene til nye 1600 stab stag og ev spindel = 1600 understel foran og bakk enten eks manta ascona bakk aksling med mindre eg får takk i 1600+ orginal kadett

ja okay.. haha;D sant det!! fant også sånnt forsterkningskit.. hadde tenkt å spørre om det va mulig å få han godkjent med ett sånt kit.. ja bakaksling må en vell alltid få fatt i;S

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider