Gå til innhold

TH 350 eller TH 700

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en veteran volvo(Ikkje amcar bil desvere) me chevy 350 motor, sprengte kassa på den ka som er d beste å sete nedi igjen (står ei th 350 i no) 350 eller 700.

Vist det er noen som har ei kasse til salgs så er eg intresert må vere ny eller lite brukt.

Takker for noen tilbakemeldinger i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er bruks bil så ja eg bruker den mye, så bensin forbruket er høgt til tider.

Da er 700 det beste alternativet. Jeg hadde 350 i min Volvo før, og det var helt håpløst å kjøre med. Høyt turtall og masse støy. Bytta til 700 og bilen ble en helt annen å kjøre.

Men hold deg unna kasser som er eldre enn -87 (?) Disse er det en del svakheter på. Og vær veldig nøye, jeg gjentar; veldig nøye med justeringa og geometrien til "kick-down" wiren.

Dessuten må du korte inn mellomakselen litt..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtallet på landeveien blir redusert med rundt 30% med 700 med lockup. Dessuten er første gearet lavere og gir bedre aks. Nesten som et kinderegg...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtallet på landeveien blir redusert med rundt 30% med 700 med lockup. Dessuten er første gearet lavere og gir bedre aks. Nesten som et kinderegg...

Voldsomt sprang opp til 2. gir da... Bedre sprang mellom gira på en 200r4 kasse og den er bolt in mot en 350 kasse i motsetning til 700r4 som er lengre etc.

Uansett ingen tvil om at overdrive er ønskelig til daglig bruk :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå leita som en gal man etter ei ny kasse lenge no so vist d er noen som har eller veit om noen som har så vile eg vert evig taknemlig.

ring han her, meget bra kasser og rimeligere finner du ikke bjørn 91826072

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider