Gå til innhold

Anlegg i stasjonsvogn

Ranger emnet

Meeni

Anbefalte innlegg

Heisann!

Endelig ny bil! :D

men...

Har lest litt frem og tilbake på forumet her men føle vel egentlig ikke jeg har funnet ut akkurat det jeg lurer på....

Noen som kan gi meg noen tips på hvilket frontsett jeg bør satse på til en VW Passat stv 98?

Ser at Focal, Mosfet(?), Hertz osv er bra merker, men MÅ disse bestilles på nett eller finnes det forhandlere, evt hvilke?

Noen som har noen formening om hvordan sub kassa bør ligge i en stv? sub'en er en innebygd 12".

Også ett lite spm til...det snakkes litt om at demping kan gjøre lydkvaliteten bedre, hvor skal man putte dempingen egentlig?!? og på hvilken måte hever det lydkvaliteten? skjønner ikke...:p

Håper noen gidder å svare meg, jeg hadde hvertfall blitt kjempetakknemlig!! :D

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er høgtalerstørrelsen i Passaten? Er det 6,5", so har Eltek salg på Seas Lotus komponentsett. Det skal vist spille ganske bra! http://www.mamut.net/dynabel/subdet158.htm Men no veit eg ikkje kor mykje penger du vil bruke på komponentsett framme. (bør vel og ha ein forsterker til komponentsettet)

Når det gjelder subbkassen, so får du prøve deg fram for å finne ut kor den skal plasserast. (der du synes at lyden er best) Har du høgtalere i dørene, er det greit å dempe desse, slik at du demper støyen ifra dørene, at metallet i dørene vil bevege seg ørlite ved basslag. (blir mindre trøkk i bassen og det vil vi ikkje ha!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demping er matter som du klistrer på metallet innvendig i dørene, taket,bakluke ja hvor enn du du føler att det trengs.

Hvordan det virker kan jeg forklare på to måter:

1 det endrer egenresonansen i metallet i bilen til et gunstigere nivå.

2 Du beholder alle de "watta" du kjøper inni bilen.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Focal, Mosfet(?), Hertz osv er bra merker, men MÅ disse bestilles på nett eller finnes det forhandlere, evt hvilke?

Hahahahaha,ler meg ihjel, sorry ass, la dere merke til denne?

Mosfet (metal–oxide–semiconductor field-effect transistor)Det er en type transistorer noen liker å skryte av att de har i forsterkerne sine, mn det er ikke noe å skryte av nå, kanskje for 20 år siden eller noe..?

http://en.wikipedia.org/wiki/MOSFET

:cheers:

Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner vell en del Fusion og Hertz til den prisen. Men hadde jeg vært deg hadde jeg spytta inn 500 mer på frontsett og rundt 2000 på forsterker til frontsett.

Du sier du "ikke helt er inn i de greiene her". Anbefaler deg å ta en titt på bilstereoforumet.no, der finner du en del veldig dyktige folk med MYE peiling.

De nærmeste forhandlerne av gode produkter tror jeg du finner i Trondheim. Her finner du blandt annet Planethifi og Lydfabrikken som begge selger mange bra produkter fra F.eks. Hertz og Fusion.

Noen nettbutikker du kan sjekke er mamut.net, installbay.no, planethifi.no, lydfabrikken.no, megabillig.no

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha,ler meg ihjel, sorry ass, la dere merke til denne?

Mosfet (metal–oxide–semiconductor field-effect transistor)Det er en type transistorer noen liker å skryte av att de har i forsterkerne sine, mn det er ikke noe å skryte av nå, kanskje for 20 år siden eller noe..?

http://en.wikipedia.org/wiki/MOSFET

:cheers:

hyggelig innlegg må jeg si... Har du ikke noe bedre å komme med så syntes jeg du ikke burde poste i det hele tatt...

ONTOPIC: Jeg kjøpte et Focal frontsett til rundt 2000kr, og det spiller veldig bra. Anbefaler Focal på det varmeste =)

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig innlegg må jeg si... Har du ikke noe bedre å komme med så syntes jeg du ikke burde poste i det hele tatt...

ONTOPIC: Jeg kjøpte et Focal frontsett til rundt 2000kr, og det spiller veldig bra. Anbefaler Focal på det varmeste =)

ja,jeg vet jeg kunne formulert meg på en annen måte, skjønner at ikke alle kan vite hva mosfet er for noe,mn var ikke ment som håning av deg meeni selv om det kunne oppfattes slik,jeg så bare det humoristiske i saken og forklarte så smått hva mosfet var for noe, så han slipper no hvertfall å gjøre den feilen igjen.:)

Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg vet jeg kunne formulert meg på en annen måte, skjønner at ikke alle kan vite hva mosfet er for noe,mn var ikke ment som håning av deg meeni selv om det kunne oppfattes slik,jeg så bare det humoristiske i saken og forklarte så smått hva mosfet var for noe, så han slipper no hvertfall å gjøre den feilen igjen.:)

Tok meg heller ikke nær av det så ingen skade skjedd :)

Men takker for alle svar, blir nok et hertz frontsett i denne runden :)

Har forresten kjøpt nye 17" type RS4 felger til passaten og nå er soting bestilt! Det går sakte men sikkert fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider