Gå til innhold

Vurderer nye komponenter, trenger litt råd

Ranger emnet

bergan01

Anbefalte innlegg

Hei! Har pr. idag et helt greit anlegg for Ola Normann.

Har pr idag:

-Sony gt610 spiller(1300kr, usb og 2 rca utg og 2 sub utg)

-Blaupunkt vc 172 frontsett(1500kr)

http://www.blaupunkt.com/no/7606343000_main.asp

-Gas forsterker som driver en boxter subwoofer (Jada, vet at dette er det dårligste som finnes, 0kr)

Pointet er at jeg har lyst til å oppgradere da jeg er veldig glad i høy og pen lyd. Frontsettet mitt er helt nytt, og har ikke fått smake forsterkerkraft enda, utenom de 50 jallawatta fra spilleren. Jeg regner med at frontsettet duger, og planen er da å kjøpe følgende:

-Dynabel 9412 (20kg 3" spole) subwoofer

-Dynabel bf0756 som skal yte 2x240+1x600w i 4ohm

Bruke denne til å drive frontsett og subwoofer. Hvordan høres dette ut? Vil det sparke godt ifra i en liten mx-3?

Tenker å beholde spilleren litt, da jeg synes det er en grei spiller inntil videre.

Evt. om dere har andre råd og tips?

-Mazda MX-3 v6, 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som eit greit oppsett for å få bra trøkk i bilen dette. Eg rekner med at spilleren har 2 utganger. Forsterkeren har 3 innganger, og eg trur du må bruke alle for å få lyd. Dvs at du må splitte eine signalet til 2 innganger, men det er ikkje noko problem. Det er fleire som ikkje liker Sony her, (lydkvaliteten er vist ikkje på topp) so du får kanskje tips om å bytta spiller. Viss du velger å bytta spiller, er det Pioneer og Alpine som gjelder.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er glad i pen lyd, er iallefall ikke DY9412 veien og gå. Forsterkeren er god fordi :)

og du har hvor mange tommeltotter, ettersom du ikke klarte å få en 9412 til å spille ok?

den forsterkeren er særdeles trivelig grunnet detaljert lyd, med god pondus og med et trivelig utseende (som kanskje ikke tiltaler den gemene hop med fjortisser) til en vettu penge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du har hvor mange tommeltotter, ettersom du ikke klarte å få en 9412 til å spille ok?

den forsterkeren er særdeles trivelig grunnet detaljert lyd, med god pondus og med et trivelig utseende (som kanskje ikke tiltaler den gemene hop med fjortisser) til en vettu penge...

Jeg har aldri tatt i en dynabel frosterker, men jeg er ganske sikker på at det er et subelement det er snakk om...

ikke en forsterker.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ørene til lytting på ting jeg, som jeg sa, forsterkeren er god, men subwooferen DY9412 låter stygt.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg omtalte sub først - så forsterker i avsnitt nummer to om det var tvil...! mulig jeg uttrykte meg noget uklart :rolleyes:

og av ren nysjerrighet - hva er dine referanser på god lyd?

sier ikke at 9412 er et fantastisk element, men jommen er det mye som må gi tapt i denne prisklassen til fordel for dynabel sine elementer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider