Gå til innhold

Nytt forummedlem og hans 89 cab -NÅ med bilder!

Ranger emnet

Grimfer

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Som ny her i forumet kommer jeg nå med et nabovarsel: Fra min side vil det i nær framtid komme teite spørsmål opm de mest grunnleggende ting. Dette kommer av at selv om jeg har stor interesse og greit med pågansgmot, er jeg dessverre utstyrt med teknisk innsikt som en gjennomsnittlig glassmanet.

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av cabben min snart, men her er planene mine for den så langt:

I nær framtid:

- Fjerne de to midterste frontlyktene

- Bytte hovedlyktene med noen med mørkt klarglass

- Bytte grill til en uten emblem

- Bytte blinklysene med noen med klarglass

- Bytte baklysene med noen sorte/klare

I litt fjernere framtid:

- Bytte til coilovers rundt om, med moderat senking

- Tårnstag foran

- Bytte foringer i hele understellet

- Bytte interiør

I fjernere framtid:

- Bytte kalesje

- Bytte motor

I veldig fjern framtid, der jeg også plutselig har blitt rik:

- Hellakkering

Hvis noen har noen meninger om mine planer, fortell!

demonteringgrill.jpg

bursdagsfeiringapril0816.jpg

baklykterfr.jpg

Nyebaklykter.jpg

sideblink.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som en pen bil.. liker svart tak bedre jeg da, men ser du har planer om takbytte i "fjern framtid".. originallakk? hvordan er i såfall rødfargen? (dårlig erfaring med rød bil av gammel årgang)

også tror jeg baklyktene mine hadde gjort seg bedre på din bil(se avatar), men hver sin smak:)

ang. framlykter ville jeg gått for de med kryss(dritkule).

de får du vel kjøpt av polardego.. :)

98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som en pen bil.. liker svart tak bedre jeg da, men ser du har planer om takbytte i "fjern framtid".. originallakk? hvordan er i såfall rødfargen? (dårlig erfaring med rød bil av gammel årgang)

også tror jeg baklyktene mine hadde gjort seg bedre på din bil(se avatar), men hver sin smak:)

ang. framlykter ville jeg gått for de med kryss(dritkule).

de får du vel kjøpt av polardego.. :)

Svart tak ser unektelig bedre ut, ja. Taket mitt er i vinyl, og det er foreløpig tett, så det blir på til jeg får litt bedre råd, for det har jeg skjønt er nokså kostbart!

Lakken er original, ja. Panseret var ganske falmet da jeg kjøpte den, men et par omganger med lakkrens og poleringsmaskin gjorde det mye bedre. Jeg har også dårlig erfaring med rød lakk på eldre biler, men foreløpig ser denne ganske fin ut, bortsett fra der tidligere eiere har flikket på lakken. Det er et par småbulker i bilen, og noen småbulker som har blitt rettet av noen som ikke har særlig god peiling. Men alt i alt ser det ikke så verst ut!

Jeg tenkte litt på slike baklykter som du har, og jeg synes de også er fine, men jeg synes den svart/grå skiltplata bak tar seg bedre ut med de jeg har (foreløpig).

Jeg har allerede kjøpt framlykter, og jeg har vurdert de med kryss, både med og uten jernkors og med og uten "sotet" glass, men jeg kom til at jeg skal gå for "sotet" klarglass uten kryss og jernkors. Jeg synes det blir "cleanere" da... Hadde jeg hatt en cab uten stylingen som jeg har (tidligere mod), hadde jeg nok gått for de med kryss, sammen med brede felger osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider