Izte Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Vet ikke om det er rette forumet å spørre på, men en moped har også motor :) Min TSX ble plutselig så sykt tungstartet, dvs at jeg MÅ trillstarte, ofte 30-40 meter med full gass. Når den starter, høres det ut som frieksos, men når jeg slipper gassen og gir bare litt gass går den normalt. Å kjøre er ingen problem, den går nøyaktig like bra som før. Hva kan det være som gjør at den er så utrolig tungstartet? Siter www.auduns.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 sjekk pluggen din! Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by Izte Vet ikke om det er rette forumet å spørre på, men en moped har også motor :) Min TSX ble plutselig så sykt tungstartet, dvs at jeg MÅ trillstarte, ofte 30-40 meter med full gass. Når den starter, høres det ut som frieksos, men når jeg slipper gassen og gir bare litt gass går den normalt. Å kjøre er ingen problem, den går nøyaktig like bra som før. Hva kan det være som gjør at den er så utrolig tungstartet? Ej he hatt lignande probelm med min TSX. Fyrste du bør gjere er å bytte pluggen før du begynner på noke meir avansert. Er det ikkje den så er det enten tennspoole under svinghjul som er gåen(hørest veldig ut som de), eller så er det coilen som beygnner å ta kveld. Men ej veit om fleire som har hatt dette problemet(blandt anna meg sjøl) og så byttet tennspole, og alt er bra igjen:) Den får du kjøpt på http://www.mc-deler.no for rundt 300 kr (uorginal). Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Izte Skrevet November 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Notert :D Takk for info! Siter www.auduns.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Mange muligheter her:) Kan være falsk luft. Sjekk at oljeslangen er tilkoblet evt. tettet om du blander olje i bensinen. Har du orginal gasser så har denne en tendens til å bøye seg ved innfestingen til gummepakkningen mot innsuget på sylinderen og dermed dra falsk luft. Test med startgass. Høres en "metall susende lyd:)" så er toppakningen tatt kvelden. Nå er jo disse TSX'ene jævlig seige:) så om stempelringene går kan symptomene være slik som du beskriver. I verste fall (merk i verste fall) har den skjert seg. Hørt noen skumle (u)lyder i det siste??? Kan også bare være tennpluggen (som nevnt av andre). Skal du skifte til uorginal tennspole må du sjekke at denne passer ordentlig. Muligens på du montere den "feil veg" ved hjelp av avstands hylser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by golfing Mange muligheter her:) Kan være falsk luft. Sjekk at oljeslangen er tilkoblet evt. tettet om du blander olje i bensinen. Har du orginal gasser så har denne en tendens til å bøye seg ved innfestingen til gummepakkningen mot innsuget på sylinderen og dermed dra falsk luft. Test med startgass. Høres en "metall susende lyd:)" så er toppakningen tatt kvelden. Nå er jo disse TSX'ene jævlig seige:) så om stempelringene går kan symptomene være slik som du beskriver. I verste fall (merk i verste fall) har den skjert seg. Hørt noen skumle (u)lyder i det siste??? Kan også bare være tennpluggen (som nevnt av andre). Skal du skifte til uorginal tennspole må du sjekke at denne passer ordentlig. Muligens på du montere den "feil veg" ved hjelp av avstands hylser. Den uorginale tennspolen som du får kjøpt hos mc-deler vartdal, passer. Men det kan faktisk stemme at en må snu den feil vei i forhold til den veien den orginale står. Ej og en kompis monterte ny tennspole på hans TSX, då trudde vi at den var rett vei, men det vart berre nokren merklige lyder når han klarte å trille den i gong, men så klarta han å start den med kick, satte den i fyrste og begynte å køyre: pidda for bakover! Skal sei de var løye :) Så vi måtte snu den og då funka de...men avstandshylsene er der orginalt og den uorginale tennspolen passer heilt perfekt. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znapp Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 har du trimsylinder av typen charmo, kan det være at du har setti stempel ringene feil vei.. da blir den uuutrolig vanskelig å få start på, men går som et skudd for det.. Siter Opel Vectra 95mod 2,5l V6 Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Izte Skrevet November 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Er orginal borret opp til 45mm... Skal sjekke alt dere har sagt (først pluggen)! Det rare er at det skjedde helt plutselig...ikke gradvis. Siter www.auduns.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Jeg tipper på def toppakning. Når sykkelen er kald får du lekkasje ut mellom sylinder og topp, noe som kan høres ut som frieksos.... Når sykkelen har startet sørger varmen for å utvide syl/topp/pakning så mye at det blir tett, og sykkelen går normalt... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.