gomega Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Ja da tenkte jeg det var på tide å legge ut en tråd om bilen min også siden jeg endelig har kommet i gang med den:D Bilen er en Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod og har gått 185000. Utrolig nok veeeldig lite rust;) Siden dette er førstebilen blir det ikke de alt for store modifiseringene på motor, men en del på utseende og multimedia:) Noen bilder av bilen: Fremtidige planer for bilen er stereoanlegg, div skjermer, kameraer rundt om inne og ute, felger, KW senkesett, sportsluftfilter, sportseksos (muligens grenrør), grill, sideskjørt, leppe bak og foran, xenon i fjernlys, og sikkert en del mer etter hvert... Har foreløpig fått fjernet den stygge handsfree anordningen som satt der fra forrige eier, tatt opp alle lister på gulvet, tatt bort baksete, satt inn en Kenwood KVT-829DVDY og begynt å trekke ledningene til hideaway uniten til spilleren ned til bagasjerommet Byttet solenoiden på førersiden da den streiket, Har også begynt å lage portet basskasse tilpasset bagasjerommet på bilen Har også kjøpt 2 stk Rockford Fossgate T112D2 og en Rockford Fossgate T1500-1BD Det neste som skal gjøres er å trekke strømledning fra startbatteriet og til bagasjerommet. Der skal jeg koble det sammen med et fritidsbatteri slik at jeg kan fortsette å spille musikk med motoren av i lang tid, uten å få startproblemer etterpå;) Skal også legge pleksiglass over forsterkerne som skal ligge bak basskassa i bagasjerommet. Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Fin bil :) endelig en med en sedan :) Sedan er finest. KW må du få på fort, for denne må jo være en Opel omega cross country første sedan jeg har sett ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Endelig en med sedan? Vet ikke om jeg skal bli litt fornærmet her nå frk. Sæther ;P Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Enig med deg der Sæther! Sedan er finest;) Ja jeg håper i alle fall det ikke blir alt for lang tid før jeg får på senk:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Endelig en med sedan? Vet ikke om jeg skal bli litt fornærmet her nå frk. Sæther ;P fikk jo aldrig noen prosjekt tråd av deg :( Og nå har du jo solgt oda? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Hvem har sagt solgt? Den er fortsatt til "gards", jeg passer på henne, men kjører henne ikke sånn til daglig basis. Nja, prosjektet ble stoppet pga masse rust som kom og lite penger. Så jeg skaffa meg en Audi A4 B5 1.8TQ Avant med rundt 240BHP istedenfor, som ikke har rust og var i prima stand. Uansett, tilbake til topic fra min side, hehe. Varmeskjoldet til eksosmanifoil så litt misfarga ut? Vært noen lekkasje før? Ellers så mottorrommet veldig rent og pent ut! Tips: Vask bilen ofte =) Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Hvem har sagt solgt? Den er fortsatt til "gards", jeg passer på henne, men kjører henne ikke sånn til daglig basis. Nja, prosjektet ble stoppet pga masse rust som kom og lite penger. Så jeg skaffa meg en Audi A4 B5 1.8TQ Avant med rundt 240BHP istedenfor, som ikke har rust og var i prima stand. Uansett, tilbake til topic fra min side, hehe. Varmeskjoldet til eksosmanifoil så litt misfarga ut? Vært noen lekkasje før? Ellers så mottorrommet veldig rent og pent ut! Tips: Vask bilen ofte =) Det er mulig det har vært lekkasje der før, men det var hos den forrige eieren! Er i alle fall ikke lekkasje der nå... Skal nok vaske den ofte ja;) Synes ikke noe om støvete biler jeg heller for å si det slik:D Blir nok motorrom vask også etter hvert... Har forresten fått stoff på basskassa nå og lakkert den inni med grunning og svart. Er snart ferdig med kassa endelig:D:D:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Da var det på tide med en liten oppdattering! Endelig var basskassa ferdig:D Så får vi bare håpe på at den passer i bilen;) Noen bilder av kassa: Nesten 100 liter med pur faan:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clawhammer Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Så veldig bra ut den Siter Lexus is200 TTE Opel Vactra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Det så veldigt bra ut! ikke noe jalla mek der i gården nei! veldigt bra Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Jo takk! Synes det ble veldig bra selv! Men må ta bilde av hvordan den passet i bagasjerommet! Passet på millimeteren:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 blir tett med den plexi ruta da? Har bygd sånn sjøl men måtte skru den med sikkert 4 ganger så mye skruer.. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 blir tett med den plexi ruta da?Har bygd sånn sjøl men måtte skru den med sikkert 4 ganger så mye skruer.. Ja håper da at det blir tett! Har festet med skruer på hver side, og på midten i skilleveggen og fuget alle vegger fra innsiden og utsiden så det burde holde! Men vi får se, har ikke koblet opp forsterkeren enda så vet ikke hvordan det er, men får se i dag da jeg skal koble den til... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hadde du diffbrems på denne? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hadde du diffbrems på denne? Nei jeg tror desverre ikke det! Er egentlig ikke sikker, kan du se det på bilen utenom å spinne:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg