gomega Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 hvor sitter pæra til knappene, virker som den oprasjonen spør du meg. Er egentlig ikke store jobben! Bare og demontere knappen så ser du :) Kan slenge med noen bilder av prosessen: Bare og vri rundt den pæra som skal byttes til bena ryker, så borre et 1 mm hull der bena sitter. Så lodde motstanden til + benet på dioden og lodde fast diode og motstand nedi der pæra egenltig satt! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Så ikke så ille ut men, ikke noe jeg gidder og begynne med :) hehe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Hehe nei det er litt pirke jobb... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Få noken bilder då!:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Da har det blitt gjort en god dek i løpet av helga... Ble ikke helt ferdig og har ikke bilder enda, men kommer enten senere i dag eller i morgen! Og fikk satt inn dioder i kjørecomputer displayet, og JA det funket med den rensen jeg tok :) Nesten alle bokstavene er synlige, så mulig jeg tar den opp og gjør jobben en gang til så alle er i orden! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Da skal det prøves når jeg kommer hjem fra sjøden! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Jeg lurte på hvis jeg sendte deg knappene mine, om du kunne putte inn dioder. sefølgeligt skal du få betalt. Kunne vært intresangt? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Jeg lurte på hvis jeg sendte deg knappene mine, om du kunne putte inn dioder. sefølgeligt skal du få betalt. Kunne vært intresangt? Kunne sikkert vært mulig det :) Men hvordan hadde du tenkt å gjøre det med dioder da? Du får kjøpt dioder i norske nettbutikker som f.eks dioder.no men der er det forholdsvis dyrt hvis du skal ha en del. Jeg kjøpte mine hos http://www.crazyleds.co.uk/catalog/ og der var det billig og pakka kom etter 3 dager :) Du kan i alle fall se hvordan det ble i morgen ;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Kunne sikkert vært mulig det :) Men hvordan hadde du tenkt å gjøre det med dioder da? Du får kjøpt dioder i norske nettbutikker som f.eks dioder.no men der er det forholdsvis dyrt hvis du skal ha en del. Jeg kjøpte mine hos http://www.crazyleds.co.uk/catalog/ og der var det billig og pakka kom etter 3 dager :) Du kan i alle fall se hvordan det ble i morgen ;) Jeg tenkte eventuel du kjøper inn dioder og legger det til i prisen du skal ha for og ordne bryterne ? går det bra? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Det går nok greit det ja :) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Send meg PM da. :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Da var tiden kommet for en oppdatering:) Har fått gjort en del i det siste og her kommer det en del bilder. Sist uke brukte jeg en god del tid til å bytte til dioder i knappene i dashen som jeg har lagt ut noen bilder fra, men her kommer noen til:) Så var alle byttet, noe du ikke ser her;) Det var ikke så lett å ta noen gode bilder av knappene med det kameraet jeg har, men skal se om jeg får tatt noen bedre senere... Sist helg var det første jeg gjorde å vaske bilen GRUNDIG da den har stått ute en god stund uten vask eller noe. Så ikke pen ut i det hele tatt før jeg begynte. Bilen har stått under noen løv trær i sommer, noe som hadde satt sitt preg... Etter vanlig vask fikk den seg en dusj med prickbort til å fjerne asfaltstøv. Bilen ble selvsagt MYE bedre etter dette;) Etterpå fikk jeg byttet olje på diffen, noe som var et helvette synes i alle fall jeg siden jeg ikke har en løftebukk for hånden. Derfor lå jeg på ryggen under bilen mens den stod på bukker og brukte pumpe fra biltema for å tømme diffen siden det ikke er tappeplugg på den. Måtte også bruke pumpa for å få i ny olje. Helte også på den lille flaska med tilsetning siden det er diff brems på den. Pumpa var ikke den beste, og liten plass var det under bilen, så olja rant både her og der;) Men men... Olja var i alle fall brukt:P Så i går ble det gjort en god del mere. Først satte jeg på skvettlapper rundt hele bilen! Synes egentlig Omegan kledde dem:) Så byttet jeg sentrallås motoren på førerdøra da den var ødelagt. Ble også byttet olje til Castrols Magnatec, deretter oljefilter og pollenfilter. Så byttet jeg ut de oransje blinklysene til blanke:) Fjernet også både Opel og Omega B 2.0 16V merkene bak på bilen. Så ble nesten hele bilen polert. Noen bilder av der jeg har polert, og der jeg ikke har: Så polerte jeg lyktene mine siden de var ganske matte. Fikk også samme dagen endelig xenon i nærlysene igjen, så deretter monterte jeg di i lyktene og monterte lykter og grill. Ble en del bedre det også:) Så byttet jeg til blåe dioder som bakgrunnsbelysning i kjørekomputer displayet, så da også at jeg må ta opp den igjen en annen gang for det var to steder det fortsatt var borte litt skrift! Men ble bedre enn det var. Før: Etter: Så byttet jeg til sportsluftfilter, ikke det beste men det ble i alle fall tøffere lyd:) Men kommer nok til å bli byttet ut etter hvert... Til slutt byttet jeg til de nye vinterfelgene og vinterdekkene. Ble myyye penere;) Så noen bilder av hvordan bilen ser ut nå:) Har nå kjørt litt, og det virker som oljelekkasjen er borte og at det kjemiske metallet holder, så akkurat nå er jeg veldig fornøyd med bilen:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 bra update, mykje bilder:) men synst du kunne fjerna skvettlappane bak å ikkje minst hengerfeste;) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 bra update, mykje bilder:) men synst du kunne fjerna skvettlappane bak å ikkje minst hengerfeste;) Skvettlappene kommer nok til å sitte der da det blir myye mindre steinsprut med;) Men hengerfeste skal etter planen fjernes, men har bare ikke hatt tid enda;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Skvettlappene kommer nok til å sitte der da det blir myye mindre steinsprut med;) Men hengerfeste skal etter planen fjernes, men har bare ikke hatt tid enda;) Tar maks 2 minutt å fjerne hengerfeste... Men har du fleire bilder ifrå interiøret:)? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg