gomega Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Hehe joa det får så være;) Skal nok ta det neste helg igjen! Nei tror nok ikke jeg har noen bilder av interiøret faktisk! Skal se om jeg får tatt noen etter hvert... Mulig jeg har noen før i tråden(gidder ikke å se etter:P) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Blei bra det her! Oljelekkasje hvor da? Og hva brukte du for å bli kvitt det? hehe Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Så veldigt bra ut det her! :) Du steller fint med den pene omegan din ,det er godt og se for entusiast. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Blei bra det her! Oljelekkasje hvor da? Og hva brukte du for å bli kvitt det? hehe Takk, det var oljelekkasje fra toppdekselet. Byttet toppdekselpakkning så ble det bra;) Så veldigt bra ut det her! :) Du steller fint med den pene omegan din ,det er godt og se for entusiast. Takker:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Glemte å si det at jeg kjenner ikke lengre noe vibrasjon i bakakslingen, så det funket med å bytte olje på diffen bare! Så takk for det tipset Corsa Tuner;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Kul tråd, mine antagelser om et fremtidig "smykkeskrin" tipper jeg holder ;) Holder det kjemiske metallet du brukte til toppen? Mekanikere kan jevnt over mindre om kjemi enn bestemora mi, er nok bedre å prøve selv som du har gjort, eller spørre produsentene direkte! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet November 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Kul tråd, mine antagelser om et fremtidig "smykkeskrin" tipper jeg holder ;)Holder det kjemiske metallet du brukte til toppen? Mekanikere kan jevnt over mindre om kjemi enn bestemora mi, er nok bedre å prøve selv som du har gjort, eller spørre produsentene direkte! Det virker i alle fall som om det holder foreløpig! Men kan jo ikke vite helt sikkert før en har kjørt en del mer, men satser på at det holder:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Da var det satt inn litt flere dioder i bilen, og det ble nice ;) Har ikke noen bilder enda, men skal få tatt noen i morgen prøve på... Tok også motorvask på den her om dagen, og etter det har motorlampa begynt å lyse periodisk. Hvis den lyser når jeg starter motoren, holder den seg på hele tiden, og hvis den ikke lyser når jeg starter motoren begynner den heller ikke å lyse mens motoren er i gang. Skal prøve å få blinket ut en feilkode i helga hvis den lyser da, men er det noen som har noen umiddelbare tanker om hva det kan være? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Kamsensor. Den diagnostiseres bare under oppstart. Mulig det samme gjelder veivsensor, men kanskje større sjangs for at kamføleren tar skade av motorvask. Skal forøvrig ikke være nødvendig at lampa lyser for å få ut kode. Den blir liggende som historisk kode en god stund selv om problemet tilsynelatende er borte. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Kan motoren ta skade av å kjøre med deffekt/skadet kamsensor/veivsensor? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Nei det tror jeg ikke. Den går jo nødprogram, som beskytter akkurat mot dette. Men er vel greit og få byttet den. Så du ikke sperrer på 3-4 000 hele tiden og det fusker og går ;) Hvor mye kostet skvett lappene og hvor fikk du tak i de. tenkte jeg skulle kjøpe slike til omegan i vinter. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Nei det tror jeg ikke. Den går jo nødprogram, som beskytter akkurat mot dette. Men er vel greit og få byttet den. Så du ikke sperrer på 3-4 000 hele tiden og det fusker og går ;) Hvor mye kostet skvett lappene og hvor fikk du tak i de. tenkte jeg skulle kjøpe slike til omegan i vinter. Har egntlig ikke merket noe til verken fusking eller sperring! Men skal ha den til eu kontroll på Opel, og får da diagnosert den i samme slengen... Skvettlappene kjøpte jeg hos opel, kostet i overkant av 500 kr for både bak og fremme mener jeg... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Ok. Ja får dra og handle meg noen skvett lapper så det ikke blir så mye salt oppeter dørene på omegan i vinter Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Ok. Ja får dra og handle meg noen skvett lapper så det ikke blir så mye salt oppeter dørene på omegan i vinter Kan være kjekt det ja;) Og siden du har ganske ny lakk så slipper du jo så mye steinsprut til sommeren! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2008 Hvis den ikke sperrer ved 4500rpm er det verken kam- eller veivsensor. Kan selvfølgelig vente til EU-kontrollen, men det er jo selvsagt en viss sjangs for at du ikke består avgasstesten hvis ikke alt er som det skal. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg