gomega Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Noe av jobben er lettere enn annet. Egentlig tror jeg bare du trenger litt teknisk innsikt for å gjøre det, men mulig det bare er meg som har drevet med elektro litt lenge;) Har noen flere bilder liggende hjemme, også skal jeg nå til helgen lodde på plass de siste diodene i rattfjernkontrollen, så kommer med en update da med litt flere bilder og en litt nærmere forklaring! Men om du kjøper dioder fra samme sted som jeg gjorde får du med komplett guide med bilder som forklarer godt steg for steg prosess. Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Ok, skal høyre litt meir med det firmaet, om de er mulig og få de billigare... Har en kompis som har litt greie på elektro, han kan sikkert hjelpe meg:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Da var det endelig på tide med en update! Litt sen pga dårlig tid, men det får gå;) Byttet til blåe dioder i vindusheisknappene: Før: Etter: Og slik ble det! Byttet til blåe dioder i rattfjernkontrol: Av med airbag: Nye SMD dioder på plass. På med knapper: Og til slutt dekselet: Så legge kabler som de var: Og voala:) Denne uka har jeg demontert hengerfeste og hengerfesteopphenget for å sandblåse det. Var litt rustete, så har tatt rusta nå og skal lakkere den til helga. Skal prøve å få en bra løsning på en slags hurtigkobling til hengerfestet, siden det ikke er spessielt pent med hengerfeste (selv om det er kjekt en gang i blant:)) Kommer bilder av det senere en gang... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 ..og da er samtlige instrumentlys byttet til blå dioder? Ble j* kult! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 ..og da er samtlige instrumentlys byttet til blå dioder? Ble j* kult! Takk for det:) Skal være alle snart nå, men må se om jeg får inn noen flere dioder i hovedlysbryteren. Mangler noen der synes jeg, men ellers skal det være blått det meste:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 er det mye stress å bytte de i instrumentpanelet og kjørekomputeren? er ikke sånn kjemperacer på kretskort og alt sånn, men kan littegrann. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Nei det er ingen problem:) Bare å skru ut instrumentpanel og deretter ta ut de pærene som sitter der! De er helt standard vri pærer som kan byttes ut med noen med samme type sokkel, men med dioder i. Disse må du nok kjøpe ferdig, siden du er nødt til å lodde på motstand og div hvis ikke. Her er de dioder.no selger: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_24_35&products_id=217&osCsid=88082b662ad18a6f851314148810f23f du får slike også på f.eks mekonomen og sikkert mange andre steder også:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Litt av en pirkejobb dette ja, spesielt rattet.. Men det var bra!:) Godt du byttar alle lys innvendig når du først er igong Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Ble kjempe flott! kult at du gadd og ta deg tid til og ta absolutt alt. Da ser det jo orginalt ut å det er fint Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Takk:) Ja ble egentlig veldig fornøyd med det! Synes ikke blått blir galt som interiør belysning uansett, og det ser ganske originalt ut ja:) Tenkte at når jeg uansett var i gang kunne jeg ta alt, så kom det i alle fall ikke til å se dumt ut at noe var blått og noe gult! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Gjør du det samme på omegan min ell? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 synes de blå lysa slår 5 år av bilens alder jeg Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Du får gjerne jobben og gjøre det samme i min, Broren min bor i gjøvik. Så han kan jo låne omegan opp og du ha min på lån en uke eller noe. Skal sefølgeligt få godt betalt Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Hehe ble plutselig populært dette;) Kan sikkert gå ann å få det til, men må i alle fall da få vite hvor mye dere vil ha gjort slik at jeg vet hva som må bestilles:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Skulle ha bytta til hvitt lys i alle knapper ved varme apparat brytere samt i vindusknappene mine jeg. Tar du på deg det mot betaling? Bytter alt anna sjøl men hater lodde å kødde. skjelver så f på hendene. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg