Gå til innhold

Gomega's Omega B

Ranger emnet

gomega

Anbefalte innlegg

Noe av jobben er lettere enn annet. Egentlig tror jeg bare du trenger litt teknisk innsikt for å gjøre det, men mulig det bare er meg som har drevet med elektro litt lenge;) Har noen flere bilder liggende hjemme, også skal jeg nå til helgen lodde på plass de siste diodene i rattfjernkontrollen, så kommer med en update da med litt flere bilder og en litt nærmere forklaring! Men om du kjøper dioder fra samme sted som jeg gjorde får du med komplett guide med bilder som forklarer godt steg for steg prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var det endelig på tide med en update! Litt sen pga dårlig tid, men det får gå;)

Byttet til blåe dioder i vindusheisknappene:

Før:

DSC06380-1.jpg

Etter:

DSC06382.jpg

DSC06383.jpg

DSC06384.jpg

Og slik ble det!

DSC06391.jpg

DSC06392.jpg

DSC06394.jpg

Byttet til blåe dioder i rattfjernkontrol:

Av med airbag:

DSC06396.jpg

Nye SMD dioder på plass.

DSC06806.jpg

DSC06807.jpg

DSC06400.jpg

DSC06401.jpg

På med knapper:

DSC06813.jpg

Og til slutt dekselet:

DSC06814.jpg

Så legge kabler som de var:

DSC06815.jpg

DSC06816.jpg

DSC06817.jpg

DSC06818.jpg

Og voala:)

DSC06820.jpg

DSC06821.jpg

DSC06822.jpg

Denne uka har jeg demontert hengerfeste og hengerfesteopphenget for å sandblåse det. Var litt rustete, så har tatt rusta nå og skal lakkere den til helga. Skal prøve å få en bra løsning på en slags hurtigkobling til hengerfestet, siden det ikke er spessielt pent med hengerfeste (selv om det er kjekt en gang i blant:)) Kommer bilder av det senere en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ingen problem:) Bare å skru ut instrumentpanel og deretter ta ut de pærene som sitter der! De er helt standard vri pærer som kan byttes ut med noen med samme type sokkel, men med dioder i. Disse må du nok kjøpe ferdig, siden du er nødt til å lodde på motstand og div hvis ikke. Her er de dioder.no selger: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_24_35&products_id=217&osCsid=88082b662ad18a6f851314148810f23f du får slike også på f.eks mekonomen og sikkert mange andre steder også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha bytta til hvitt lys i alle knapper ved varme apparat brytere samt i vindusknappene mine jeg.

Tar du på deg det mot betaling?

Bytter alt anna sjøl men hater lodde å kødde. skjelver så f på hendene.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider