gomega Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Nei nei, kanskje jeg som forklarte meg dårlig her! Skaden hadde kommet til å bli taksert til fra 50 til 70 000! Skal ikke selge gobilen enda nei :D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Godt Gobilen blir ett sted den helt klart blir tatt vare på! Er det forresten noen ulempe å polere bilen med maskin kontra for hånd.. sett bort i fra at man må ha maskinen da. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Jeg begynte rett på å polere med maskin, og har ikke angret for å si det slik! Du trenger jo poleringsmidler som er laget for bruk av maskin da, og det er noe dyrere enn det som er beregnet for hånd! Men til gjengjeld blir ripene borte (slipt ned) i stede for å bare skule dem og at de kommer tilbake etter 4-5 vask. Det går nok også raskere med maskin å gå over bilen og få like bedre resultat enn om du hadde brukt hånd! Kan anbefale deg å ta en tur innom http://www.detailersclub.no! Der står det mye om dette:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Godt og høre :) sitter og venter på bilder jeg. Maskin polere er best! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Kommer senere! Akkurat inn igjen etter å ha satt i spyledysene i panseret som ble tatt ut da panseret ble lakkert! Skal spise så bærer det ut i garasjen igjen for å montere xenon i de nye lyktene! Kommer bilder da;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 nå må du få ut bilder, blir moro og se opal igjen :D Siter E36 325 Sedan ( ) E36 328 Coupe (x) Ford sierra IS(x) E36 320 Coupe (x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Hehe kommer straks;) Laster opp bildene nå! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 (endret) Da var det på tide med en lit for sen update;) Må også skylde på fotobøtta som klikka da jeg lasta opp bildene :/ Dette var noe av det første jeg gjorde mens jeg ventet på å få bilen til retting! Tok opp den ventilen til tomgangen og renset den. Den var helt tett, og jeg måtte bruke drill å borre ut sot som satt der. Trangt som f, gjorde at det tok sin tid;) Byttet også begge slangene som gikk inn på toppdekselet, da de var mest som tyggegummi! Så har jeg her pusset på det nye panseret, skjerm og fangeren, slik at det var klart for lakkering. Så er delene ferdig lakkert! Så var det på tide med litt miks og triks for å få satt xenon i spredere:) Siden jeg har hørt litt om at disse lyktene ikke var så tette som de originale, la jeg på et lag med silikon for å være på den sikkre siden! Denne kjærra her måtte også herjes med litt i helga, også noe som førte til den trege updaten;) Så måtte det loddes litt for å få angel eyesene til å lyse sammen med parklyset. Så måtte jeg jo selvsagt ha xenon:) Kan ikke sammenlignes med halogen! Slik ble det:) Litt merkelig lysbilde av lykta, men lyset ble bra! Så måtte jeg sette på lista igjen på den lakkerte skjermen. Har en kompis som jobber på opel på lillehammer og han fikset gratis rutelim, så det var ingen problem;) Rutelim: Og slik ble det: Til slutt bilder I DAGLYS av bilen;) Ble godt fornøyd med lyktene og lakkeringsjobben, så om du skal se at det har skjedd noe med bilen må du vite om det. Bilen er ganske støvete på bildene etter den har stått inne på verkstedet i to uker, så i morgen eller torsdag skal den få seg en god vask med voks på de nye delene! Skal se om jeg får knipset noen flere bilder av bilen da om noen har lyst til å se?:) Endret Februar 24, 2009 av gomega Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Kom seg det der ja:) Men kvifor lakka du ikkje heilt ned når du først lakka oppat? Og korleis var Angeleyesa i forhold til originale linselykter når det gjaldt lysbilde? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Kom seg det der ja:) Men kvifor lakka du ikkje heilt ned når du først lakka oppat? Og korleis var Angeleyesa i forhold til originale linselykter når det gjaldt lysbilde? Skjønte deg ikke helt med lakkinga! De nye delene kommer fra en grå bil, og det eneste jeg gjorde var å matte ned delene med ei pussefille (ser nesten ut som stålull bare mye finere) slik at den nye lakken skulle feste seg bedre. Lysbildet var helt greit det! Har ikke kjørt så mye enda så skal si hvordan jeg synes det er senere! Det eneste jeg har merket hittentil er at det er et skarpere skille fra der det er lys og der det ikke er det i nærlys. Ser også at det lyser en god del høyere på høyre siden enn på venstre slik at du ser bedre ut i grøfta. Dette mener jeg ikke det var på de originale, men det er jo bare positivt:) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 kan være feil instilt også. ta en lyskontroll. det han mente med lakken såvidt jeg kan skjønne var når du først var i gang med å lakke, hvorfor lakket du ikke fangeren helt ned. forresten, fra gamle fangeren, du har ikke ett helt deksel over slepekroken forran? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ja tenkte litt på om jeg skulle lakke det eller ikke, men det kan hende jeg kjøper meg leppe som jeg vil sette på i stede, og da var det ingen vits synes jeg! Også syntes jeg at hvis jeg førstes skulle lakke hele fangeren, ville jeg ha lakket skjørt og bakfanger også, og det hadde jeg ikke tid til! Måtte jo da ha på plast grunning osv. Og uansett så var det så billig å lakkere hos han jeg gjorde det nå, at det kan jeg fint ta en annen gang:) Det gammle fangeren satt det desverre ikke et slikt deksel på heller... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 okei. daså. dumt med dekselet.. er jo ikke no viktig.. men ser mer komplett ut med den. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ble bra. Men synes nesten du skulle lakkert alt ned , som skulebollen antyder. Det hadde blitt nice. Synes nesten du også skulle valgt chrom lamper når du har den fargen. Vi kan jo bytte lamper? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Mye fetere med svarte angeleyes :) Ble rått! Mangler senk og felger nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg