Bambo Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 sikkert når han får de ;) Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Jepp ;) De er snart på tur fra england! Men har ikke tid til å montere dem før neste helg igjen, så gjør ikke noe om de ikke kommer denne uka :) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Da har det endelig kommet en pakke til meg:) Så da blir det montering til helga;) Byttet også bremsesko sist helg så kommer bilder i neste uke en gang av både den jobben og jobben nå til helga... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Nice! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 En sånn pakke har eg også liggande heime:D Men har ikkje verktøy til og bytte dei: / Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Reine stasvogna det hærrane! Stå på! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Da var det på tide med en liten update:) For en uke siden byttet jeg begge bremeskoene bak. Gikk helt greit, men faan for noe dritt å få på plass begge fjærene som holder på plass skoene;) Noen bilder: På tide å bytte ja... Belegget på den ene skoen falt av under demontering så gjorde nok ingenting om de ble byttet ;) Har også prøvd å få hengerfestet litt penere, samt å gjøre det mulig å ta på/av uten verktøy uten å måtte kjøpe avtagbart feste som koster en del. Ble ganske bra synes jeg. Brukte to bolter med sprengskive i den ene enden og stjerneskiver (ikke sikker på om det er riktig navn, men i alle fall er det skiver med pigger som "borrer" seg inn i metallet i bolt og gods så bolten ikke går så fort rundt)i den andre, samt vingmutter. Bilder: Også har jeg jo byttet til senkesett nå :D Den ene bakfjæra mi var jo knekt, så var godt å få byttet;) Bilder: Apex fjerer som sagt Gammel vs ny bak Fjæren til venstre er som sagt knekt Gammel vs ny fremme Og slik ble det :) Ressultatet ble veldig bra synes jeg, men skvettlappene skraper jo nedi for ingenting:D Så får se om jeg kapper av litt av dem så de ikke skraper så fort. Men noe annet som skjedde da jeg kjørte ut av verkstedet for første gang med senkesettet, var jo at det skrapet ganske bra i eksosannlegget. Etterpå kom det en slags rar klakkelyd hvis bilen var i bevegelse og i gir. Satte den på bukker å så fort at ekksosannlegget hadde bøyd en liten metallplate slik at den gikk inn på en av skjøtene på drivakselen. Dette var jo bare å bøye tilbake og så var den like fin, men jeg var litt nervøs med en gang gitt ;) Dårlig bilde, men dere ser platen som her er bøyd tilbake. Som dere også ser, har jeg tatt av vinterfelger/dekk og montert sommerdekk på stålfelg med hjulkapsler. Dette blir på til jeg finner noen felger jeg har lyst på (og ikke minst råd til). Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Så kjempe bra ut dette. får montere dekslene ved sprederne da. ser litt jall uten. og opel merke i chrom er på sin plass bak :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Har bare et deksel, så venter med å montere til jeg får tak i et til, eventuelt noe annet. Og crom merke kommer, må bare få tid til å polere bagasjeromåpneren;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Er det 40/40 du har på bilen? Ble fin med den høyden, men den vil sette seg litt og bli litt lavere når du har kjørt noen måneder. Hadde 40/40 på stv mi, og den ble lavere, men jeg hadde koni, og mistet litt løft fra gassdempera. Fortsett med byggingen, blir bra dette:) Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Mangla berre felga no:) Blei bilen mykje stivare med apexfjørene? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 kjempefin bil denne her nå ass. må bare få på felger som du selv har sagt som er litt breiere spessielt bak! Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Jepp er 40/40. Bilen ble merkbart stivere, men ikke noe over seg stiv. Felger kommer ja, men er så mye en skulle brukt pengene på :) Men det kommer nok etter hvert;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Noen nye bilder av bilen etter voks :) BTW prøvde å stramme brekket igjen i dag, og tror egentlig ikke jeg klarer å stramme mer, men bakdekkene låser seg ikke uansett. Må dra brekket helt på topp for å få virkning av det. Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 brekket på disse bilene er ellendig. men fy f så pen bilen din er nå. kan jeg annsette deg til å stelle min? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg