Corsa Tuner Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Hvis du har diffbrems på bilen er jeg sikker på det er den som klyper. Bytt olje eller fyll på tilsatsolje du får kjøpt på opel. Har samme problem på min, kjøpt olje for ett år siden, men fortsatt ikke giddi bytta..... Hvis det er foringer i bakstilling vill bilen oppføre seg sporete og vinglete ved kjøring også. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Hvis du har diffbrems på bilen er jeg sikker på det er den som klyper.Bytt olje eller fyll på tilsatsolje du får kjøpt på opel. Har samme problem på min, kjøpt olje for ett år siden, men fortsatt ikke giddi bytta..... Hvis det er foringer i bakstilling vill bilen oppføre seg sporete og vinglete ved kjøring også. Den virker ikke vinglette eller sporete egentlig men... Er det vanskelig å bytte den olja siden du ikke har giddi enda eller? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Latskapen rår he he. Må vell av med baklokket på diffen for å få tømt den helt. Er plugg på høyre side av diffen for påfylling, sett bakfra. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Latskapen rår he he. Må vell av med baklokket på diffen for å få tømt den helt. Er plugg på høyre side av diffen for påfylling, sett bakfra. Hehe, ja det har lett for å bli slik gitt;) Skal nok ta en titt på det da når jeg kommer hjem i kveld! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Kom også på det at begge nærlysene mine virker ikke! Har sjekket alle sikringene som er inne i kupeen og noen av de som er i motorrommet! De var alle i orden med unntak av den som er på 50 A i motorrommet(noen som vet hva den er til forresten?) Byttet den, men eneste forskjellen var at lysene til display og brytere ikke dimmet når jeg skrudde bryteren for lys helt til høyre! Jeg har xenon i nærlys! Noen som har forslag til hva det kan være? Tror ikke begge xenon-pærene kan ryke samtidig! Eller? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 han har jo ikke diffbrems på bilen hans. er nok den foringa jeg snakker om! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 rister, hmm ja, du har en foring som sitter der, som pleier og bli slitt veldigt fort på omega b, tipper den er mellomaksel foringen, for all del ikke hør på de som er eid omega siden du kunne sykle lovligt. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 for all del ikke hør på de som er eid omega siden du kunne sykle lovligt. Den der tok jeg ikke helt gitt:P Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Åssen får du det til å riste når mellomakslingen nesten ikke går rundt ved i gangtaging? Greit om det hadde rista i større fart. Bilen min har nå gått 164K og har ikke hvert anntydning til slitt foring på mellomaksel. det som blir først slitt er storforingen i bakstillinga Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Storforingen i Bakstillinga mente jeg. Han har jo ikke diffbrems så går vel ut at det er denne. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Har egentlig ikke funnet ut om det er diffbrems på den eller ikke enda! Trodde jeg hadde gjort det, men nå er jeg ikke sikker enda! Er ganske ny på dette så fint hvis noen kunne fortelle meg hvordan jeg kan se at det er diffbrems eller ikke? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Sto i gamle vognkortet mitt. Finn deg en god sving og se om du får den lett ut hehe Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Sto i gamle vognkortet mitt. Finn deg en god sving og se om du får den lett ut hehe Hehe ja mulig det;) Men hvor i vognkortet stod det? og tenkte på, er det skaldelig for bilen om jeg kjører med den om det er diffbremsen hvis det er det på den eller om det er den foringa? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 bare russ game slitern av en 2 liter opp til 6 og bank den på turtall sperra i noen minutter så slipper du clutsjen og se om du har 2 fine spor eller om du har en inner spinner, tror ikke du har diffberm faktisk. :( Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Har liksom på følelsen det jeg også... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg