Gå til innhold

Gomega's Omega B

Ranger emnet

gomega

Anbefalte innlegg

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I og med at det ikke satt noe relee i den lilla kontakten fra før, er det vel ikke så farlig om alt annet, untatt lysa funker som det skal?`hehe

Nei det går jo greit det, så lege du ser bort fra de ørten bilene som blunker til en;) Men har forresten funnet ut at det kjørelys releet sitter ved bena til passasjeren, så skal ta en titt på det nå i kveld! Har også hørt med en på Opel om den vibreringa, og han mente det kunne være så enkelt som at det var hjullagrene bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være kjørelys relene eller noen sikkering, hvis begge slukket likt. Og tror han på opel tar feil. Tror det er en foring

Ja tror det må være kjørelys releet! Har sjekka alle sikringene i hele bilen og ingen som har røket! Men jeg finne faan ikke det releet! Fikk jo vite det satt til høyre for foten til passasjeren i fremsetet... Men der under et deksel satt det bare en boks som så ut til å være ganske mye mer avansert til å være et relee! Han jeg fikk vite det av, hadde en eldre modell uten xenon, så det er mulig det er forskjellig fra de to, men er det i så fall noen som vet hvor den befinner seg på omegaer som har xenon?

Skal sjekke litt om det han Opel karn sa, og sette bilen på bukk å kjøre den litt opp i fart der å se om jeg hører eller merker noe på noen av hjula! Så får vi se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg fått oppklart en del ting, og det meste er egentlig dårlige nyheter...

Grunnen til at xenon lysene har tatt kvelden, er tennerne! Begge tennerne til xenon lysa er ødelagt (noen som vistnok ikke var så uvanlig ifølge de på Opel) og de er det ikke mindre enn ca 3500 per STK for:( Så skal høre med høggern hvor mye han skal ha for dem hvis de har, men egentlig er vel dette noe en burde kjøpe nytt...

Den vibrasjonen kan det virke som at kommer av et eller flere slitte kryss eller lignende, så dette kan bli morro...

Atpåtil da han Opel karn skulle test kjøre bilen for å finne ut noe mer om den vibreringa, sa han at motoren ikke hørtes helt bra ut! Han sa at det virket som om den ikke gikk ordentlig på alle 4 sylinderne, og han mente at det kunne være kammen!

Det gikk det vist ann å kjøre med en god stund, men det burde sikkert skiftes uansett.

Så herved slår jeg meg konk;) Det virker i alle fall som om jeg er nødt til å gå på vann og brød en stund hvis jeg skal få fikse alt med bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg fått gjort litt mere med bilen, har bestilt Xenon ombyggingskit til fjærnlys og til nær så jeg slipper å kjøpe de svindyre origial tennerne ;) Har også tatt ut speedometer og div i dashbordet slik at jeg kan bytte pærene til dioder så det blir litt freshere farger :) Men er det noen som vet om det er pæresjekk system på Opel Omega? Har også tenkt til å bytte til diode i parklys, og da må jeg også ha motstand hvis det er et slikt system for at de skal virke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kult og se det er flere som har omega her også :) har en prikk lik omtrent, bare 95 mod. gått ca. 210000km Har et par planer om den bilen selg, senken sikkelig ned, stiva opp bilen, smelt på noen feite bbs felger. Har en kasse som passer perfekt i omegaen, har 2x12" pioneer 6000w max utgang, og 2 diskanter i framdører, og en i hver dør bak. Skal skaffe meg JL-Audio forserkere og en monoblokk får og få god lyd! skal bygge forsterkera nedi gulvet, med plexiglass over.

lykke til med prosjektet!! Blir sikkert bra :)

Legger sikkert ut en tråd snart jeg også om min Omega :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider