Gå til innhold

Gomega's Omega B

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

Hehe kult og se det er flere som har omega her også :) har en prikk lik omtrent, bare 95 mod. gått ca. 210000km Har et par planer om den bilen selg, senken sikkelig ned, stiva opp bilen, smelt på noen feite bbs felger. Har en kasse som passer perfekt i omegaen, har 2x12" pioneer 6000w max utgang, og 2 diskanter i framdører, og en i hver dør bak. Skal skaffe meg JL-Audio forserkere og en monoblokk får og få god lyd! skal bygge forsterkera nedi gulvet, med plexiglass over.

 

 

 

 

lykke til med prosjektet!! Blir sikkert bra :)

 

Legger sikkert ut en tråd snart jeg også om min Omega :)

 

Takk, takk ;) Arti med flere som bygger annlegg i omega :D Gleder meg til å se tråden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har det blitt gjort en del mer med bilen, og har også noen spørsmål til det. Har byttet knirkestag eller stab stag ledd eller hva det nå kalles. De gamle var ganske slitte for å si det slik :P HPIM2268.jpg

Men når jeg byttet disse så jeg at på den ene siden var det noe som så ut som en slags føler eller no... Ble litt nysgjerrig på hva det var, så om noen vet det? HPIM2269.jpg

HPIM2270.jpg

Fant også ut at det hadde blitt oljelekkasje på motoren, men virker heldigvis som om det bare er toppdekselpakningen som må byttes! HPIM2274.jpg

HPIM2272.jpg

Så over til den ristingen jeg har hatt i bakakslingen, har sett litt på det under bilen, og det virker ikke som om det er noe galt der, men en jeg kjenner som har samme bilen, bare 2,5 literen med automat som har sperre, mente at hvis det var slike tagger på akslingene ut fra diffen som det er på min så er det sperre. Noen som kan si seg enig i dette eller ikke? Slenger med et bilde av diffen.

HPIM2277.jpg

HPIM2278.jpg

Så hvis det er tilfelle at det er sperre på min, kan det nok hende det bare trengs å fylle på olje på diffen, som det sikkert aldri har vært gjort :( Så i så fall, hva slags olje skal brukes?

 

Har også fått ombyggingskittet til xenon i fjernlys, venter fortsatt på det til nær så har ikke satt i lyktene og sett hvordan lyset er enda, men har plassert tennerne og satt i pærene i lyktene.

HPIM2265.jpg

HPIM2266.jpg

Har også brukt denne guiden til å prøve å få repparert displayet siden det er noe av skrifta som er borte! HPIM2257.jpg

HPIM2263.jpg

HPIM2262.jpg

HPIM2261.jpg

HPIM2260.jpg

HPIM2259.jpg

HPIM2258.jpg

Men mens jeg drev med dette, så jeg hvor tøft det kan bli hvis jeg bytter til hvite dioder som bakgrunnsbelysning i instrumentene, så kommer til å kjøpe det etter hvert, og har dermed ikke satt inn displayet enda, så vet ikke om det ble i orden eller ikke enda.... Kommer oppdatering etter hvert da jeg får de nødvendige delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så bra ut :)

Hvordan er det å ettermontere xenon på de bilene? Har lyst på det selv, er jo også lovlig på disse uten å gjøre noe. Må du borre og greier i lyktene??

 

Er egentlig såre enkelt. Du må borre et hull for å feste tennerne, eller du må egentlig ikke da, men jeg syntes det var best så den helt sikkert sitter fast. Kan også bare klemme den inn i en sprekk eller no. bare bruke strips går også sikkert bra. Ellers så er det bare å bestille xenon kit til den pæresokkelen du bruker, min var H7 i fjern, og da var det bare å sette xenon pæra på samme måte som med vanlig halogen. Så er det bare å skjære et lite hull i den gummikappa som sitter som et lokk over pærene, og tre den gummitingen som ledningene er festet til inn i det hullet. Litt vanskelig å forklare, men kan ta et bilde på mandan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den føleren som sitter på venstre bærebru er nivareg på xenon lys, lampa som lyser i bilen indikerer att det er no galt med den automatiske justeringa.

 

Må bytte min føler selv nå, lampa lyser der også.

Føler koster drøyt 800.- på opel

 

Ok, grunnen til at den lampa lyser på min er vel fordi jeg har tatt ut begge lyktene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rimligt likt ut som jeg gjorde med xenon lysa mine :) bra jobba, men sjekk om kjøre computer reprasjonen din funka da!?

 

Ja skal sjekke det etter hvert, venter på LEDs å sette inn i stede for de vanlige pærene men da skal jeg se om det funka eller ikke :)

 

Må få høre hvordan rep på kjørecomputer fungerte, Vurderer og prøve det samme på min. Er det denne linken du har brukt?? http://www.problemcar.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm

 

Var den guiden jeg brukte ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at JA det er sperre på bilen min:) Var hos Opel og skulle kjøpe olje til diffen, og spurte da om de kunne finne ut om det var sperre på den ved hjelp av chassinummer! Og det kunne de, og bekreftet da at det var diff sperre. Så da ble det to liter olje og en boks med tilsetning. Så nå blir det først å bytte toppdekselpakkning, og så får jeg prøve å bytte olje så får vi se hva som skjer:)Kommer bilder senere i kveld tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått skrudd av toppdekselet, og byttet pakning.

Gammel

HPIM2351.jpg

HPIM2352.jpg

HPIM2353.jpg

HPIM2355.jpg

Ny

HPIM2365.jpg

HPIM2366.jpg

Her det var lekkasje:

HPIM2358.jpg

Har hatt en slags klakkelyd i motoren som har kunnet hørt ut som ventiltikking eller lignende, men fant nå ut at det ikke var det, mest sannsynelig. Men fant ut at det var to av kamakselens lagerholdere som satt veldig slakt. Du kunne faktisk skru opp skruene som holdt dem på plass opp med fingrene. Men på den ene var det faktisk en idiot som hadde klart å skru igjen så hardt, at skruen knakk. Så halve skruen sitter igjen.

HPIM2363.jpg

HPIM2364.jpg

Tror nok jeg må borre den ut, men er redd for den helvettes spona som kommer til å sprette rundt da :( Noen som har et godt forslag til dette?

Ser også at jeg skulle ha byttet noen slanger her og der....

HPIM2359.jpg

HPIM2360.jpg

Litt dritt der gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår