Sæther Racing Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 bare og ta av minus polen da. Tatt av flere ratt på omega b går fort det også, bare og skru av airbag bakfra, torx, demonterte ledninger til airbag, og lønse bolten til ratt staget, også stå og slå litt i rattet, så kommer det. hvis du er svak, kan du bruke en avdrager. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Da har verkstedet funnet ut at det ikke gikk ann å sette inn den gjengebolten, pga det lille olje hullet som sitter typpisk nok jæveli nærme hullet til skruen. Så de prøvde med kjemisk metall og borre opp og gjenge opp. Men det mener de at ikke vil gi godt nok hold nå.... Så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre akkurat nå... Mulig jeg må ha ny topp, men da tror jeg like godt jeg skifter hele motoren! Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Skifter hele motor pga en gjenge glipp hehe :) Kan du ikke bare sveise inn metalt, og borre å gjenge det opp igjen? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Går ikke å sveise der! Er for nært et lite dreneringshull til olja eller hva nå enn det er! Se på bilde så skjønner du hva jeg mener... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Toppdekselet skal vel trekkes til med relativt lavt moment hvis jeg ikke husker feil, så kan ikke se problemet med litt jallafiks der. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Toppdekselet skal vel ikke festes der? Er vell heller den som skal holde kammen på plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Sant som sindre her sier! Det er feste til den som holder kammen nede.... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Da blir det verre. Leste bare noe oppoveri tråden om pakningsbytte. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Da blir det verre. Leste bare noe oppoveri tråden om pakningsbytte. Se noen sider tilbake i tråden så ser du litt flere bilder av hva som er problemet... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg tror det at om du hadde dekka det skikkelig til teipa til hullet og teipa noe plast fast runt der, for så å borra med en 3mm borr elns, og så brukt en grisepikk til å få skrudd den skruedelen opp igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Problemet er at jeg har prøvd å fått ut skruen, og da endte det med at skruen måtte borres ut, og da ble gjengene ødelagt. Dermed skulle jeg egentlig ha et verksted til å sveise igjen det hullet for så å få gjenget det opp igjen, men det ville ikke verkstedet gjøre fordi di var redd det skulle skje noe med det lille olje hullet ved siden av. Så til sist prøvde de med kjemisk aluminium, men det mener de at det ikke blir nok hold i... Så jeg har egentlig ikke peiling akkurat nå på hva jeg kan gjøre... Men vi får se.. Skal fohøre meg med noen flere verksteder utåver uka om hva de mener... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 hmmm. finn en topp på omega på en hogger, bytt topp, slutt og tenk mere på det, så får du jo bytta toppakkning og kansje du er så snill og sender toppen til overhalling og får bytta ventilt tetninger osv. Så slipper du og tenkte på de problemene i nærmeste framtid. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Joa har tenkt på det, men har hørt at det er nesten like mye jobb å bytte topp som hele motoren? Er ikke sikker på dette, men frister egentlig å bytte til turbomotor:P Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 c20let da? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Tenkte det ja ;) Men vi får se... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.