AndreasK Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Hei. Skal snart selge den japanske drittbilen jeg har nå for å kjøpe en billig bakhjulsdreven bruksbil, med billige deler og enklere mekanikk. Vurderer 240, men har veldig sansen for Sierra. Hvem ville du valgt, og evt. hvorfor? Kan det være noen andre aktuelle kandidater? 3-serie f.eks? Tenkte å bruke ca. 10 000 - 18 000. Tusen takk til den som gidder å svare! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Opel Manta, Ascona A/B, Kadett A/B/C, Omega, Monza, Rekord, Commodore, Senator. :) Er det egentlig billig med deler til en 3-serie? Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 gammel opel er for spesielt intresserte og entusiaster, er ikke biler forværmann. er nok av eksempler her på forumet fra før av folk som ikke greier og holde på en ascona b osv... ford sierra framhjulstrekker.... trenger vel ikke si noe mer der.. allt bmw 3-serien er generelt dyrt... så jeg vil anbefale en volvo 240 med engang så er du ferdig med det, holder i årsvis og bra med brukt deler og de får du nesten kasta etter deg. som det ikke var nok så får du nesten kjøpt allt av nye slite deler billig hos biltema... hvis du skal ha vil ha litt mere hk i motoren, så er dette en billig og enkel affere også.. bare tut å kjør... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 ford sierra framhjulstrekker.... trenger vel ikke si noe mer der.. Eh, ok? er vell ikke det men!? :* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Kjøp deg en 240 du, så slipper du å mekke. Siræva er ikke skrudd sammen, den er helsveist og clipsa sammen... Hehe... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Kjøp deg en 240 du, så slipper du å mekke. Haha, du er tidenes optimist. Jeg har aldri sett en gammel 240 hvor alt har vært 100% på stell. Gammel toyota derimot, det er skuddsikre biler :) Har absolutt ingen erfaring med sierra. Men det er noen fine grunner til å velge volvo 240: Mye plass å jobbe på: Lett å komme til og du ser hva du driver på med. Relativt billige deler. Kan bruke deler fra biler produsert mellom 1975 og 1993. Veldig mange som har peiling på volvo og kan hjelpe deg med det meste. Mye informasjon på nettet, f.eks brickboard.com (for voksne som vedlikeholder bilene sine selv) og turbobricks.com (for snørrvalper som trimmer volvo). Du bør også vurdere 740. De er mekanisk nesten identiske med 240, men har bedre plass innvendig og har (etter min mening) bedre kjørekomfort. Samt at 740 er bedre konstruert mtp rust. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnissn Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Opel Rekord, d må du kjøp dæ. min Opel Rekord.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Kjøp det du vil ha, alt blir enkelt å skru på når man kan det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 bare det er fra før 95 og skyver så er det rimelig greit å skru på. kjøp bilen du liker best selv og prøv deg fram. ikke no er så gæli at det ikke kan ordnes på noe vis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 gammel opel er for spesielt intresserte og entusiaster, er ikke biler forværmann. er nok av eksempler her på forumet fra før av folk som ikke greier og holde på en ascona b osv... Nå ble jeg jo riktig nervøs. Hva tenker du på? Rust? Jeg er ikke noe motormenneske, men syns nå Mantaen virker helt grei å forholde seg til. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Kjøp det du vil ha, alt blir enkelt å skru på når man kan det. x2 Alle biler er dritt, velg den dritten som passer deg best. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 x2 Alle biler er dritt, velg den dritten som passer deg best. Word! ford sierra framhjulstrekker.... trenger vel ikke si noe mer der.. Haha, trenger vel ikke si noe mer der.. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Takk for svar folkens! Sjekka autodb.no, ser ut til at det er litt dårlig med Opel på markedet. Ihvertfall fra den delen av landet jeg kommer fra. Volvo derimot.. Dere som sier at alle biler kan læres å mekke på, det kan selvfølgelig stemme. Men nå er jeg i en situasjon hvor delene til japsen min koster så mye at jeg har måtte kjøre moped den siste mnd, og jeg har fast jobb! Istedet for å kjøpe en annen japse som kanskje er mer driftsikker, ønsker jeg heller å ha en sikkerhet når jeg kjøper bil, at hvis bilen er en mandagsbil så får jeg tak i billige deler på biltema, høgger'n osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 da er 240 bilen for deg :P helt klart! får taki hele biler som koster like så mye som nye deler til japsen din om den slår seg litt vrang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Golf/Jetta 2 er også veldig enkle å skru på, samt at deler er aldri et problem. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg