Gå til innhold

Jeg trenger litt info om basserne mine, Audiobahn

Ranger emnet

PoTheFo

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte å lage ny kasse til subberne mine.

Det er en kasse med 2 stk. 12" Audiobahn 800w, så regner at de er på 400wrms hver. Det er den kassen der høyttalerene er vinklet mot hverandre og det er plexiglass i midten og neonlys. Og 2 stk. refleks rør på hver side i metall. Noen som veit hvor mye ca. volum de trenger?

Kan evt. ta bilde, vis ingen skjønner hva jeg mener.

Men trenger noen tips til kassebygging, trenger jeg noe greier i kassa? annet enn avstiving? og hvor svære refleksrør bør jeg ha?

Takker på forhånd for hjelp;)

Hertz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet sånn ca hvilken element og kasse du mener om dette er en fabrikkbygd kasse? en kompis har samme greia,jeg spiller vertfall subbene hans i den kassa til helvete vekk derfra..hehe men han bruker en cadense forsterker og to 1,5kondensatorer(pga raskere strøm)...ikke at jeg har så trua på cadense (oppskrytt for min del) men har man den rette forsterker så kansje det spiller greit det:)..er jo mulighet og å bytte ut elementa som står i med noe kraftigere fks om det hadde passa i båndpasskassa vertfall...men tenker du på å bygge ny kasse du mener?...jeg ville bygget en bassreflexkasse vertfall til dei elementa...:)

jeg ville bygd en kasse som jeg bygde sjøl en gang i tiden ang bassreflex, ca 80L eller noe..(vet ikke nøyaktig hvor mangen liter kassa mi er på men har hver element på hver sin side av bassreflexrøra og 2 stk 30cm bassreflexrør med port på begge rør invendig og utvendig,(dette er noe man kan få kjøpt og ferdig bygd) trur kansje det hadde funka jeg? ellers gjør det du vil sjøl for min del:)

kan være dem spiller bra i trykk kammer og:) bare å spekulere og finne ut egentli, vist du ikke finner riktige mål fks på nettet ellernoe da:) og husk litt dempematrialer i kassa sånn du slepper den fæle klangen:) det er egentli bare å prøve seg fram..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bygge ny kasse, er vel grei nok den du har?? blir neppe bedre lyd med ny kasse ;)

Ikke for å være stygg, med du må ta det meste Einart sier med en klype salt, desverre. Det kommer mye rart fra han nemlig ;)

Du kan feks ikke bare bygge en kasse på 80liter, og stappe inne noen rør på 30cm, dette må regnes ut til DITT element... ikke skjønner jeg hva han mener med "port på begge rør invendig og utvendig" heller...

De subene er ikke verdt å bruke noe mere penger på, så la kassa være slik den er du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bygge ny kasse, er vel grei nok den du har?? blir neppe bedre lyd med ny kasse ;)

Ikke for å være stygg, med du må ta det meste Einart sier med en klype salt, desverre. Det kommer mye rart fra han nemlig ;)

Du kan feks ikke bare bygge en kasse på 80liter, og stappe inne noen rør på 30cm, dette må regnes ut til DITT element... ikke skjønner jeg hva han mener med "port på begge rør invendig og utvendig" heller...

De subene er ikke verdt å bruke noe mere penger på, så la kassa være slik den er du ;)

hehe! joda bruk den kassen du har du;) går fiint det:P (bare såg for meg og tenkte dei elementa i min kasse,om det hadde spilt greit:) men men,nok om det!:P

angående port så mente eg dem som bøyer seg utover haha,heter det ikke port da? slipper blåselyder tenkte jeg på:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider