Gå til innhold

Resturering 97mod 2.0 16v stv

Ranger emnet

Omega97

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har kjøpt meg en 2,0 16v 97mod stv. Bilen har rullet 110000km, og er i god teknisk stand. Men er noe stygg. bilen har tjent fedrelandet og ble således innkjøpt til en hyggelig pris. Den skal nå få seg en liten overhaling.

Jeg trenger derfor litt hjelp med å finne de rette delene.

Følgende deler ønskes kjøpt:

Sidelister hele veien rundt. I hvertfall alle dører, inkl bagasjedør.

Nye bakdører, eller helst hvite.

17" felger med dekk.

Skinninteriør kan være av interesse, til en riktig pris. Interiøret mitt er forsåvidt fint, men unge og bikkje....

Vindavvisere

Spoiler til bakluke.

Elektriske vinduheisere..

Da bilen ikke har AC trenger jeg noen gode tips på hvordan avkjøle bilen noe bedre i til sommeren.

Bilder

Opel5.JPG

Opel9.jpg

Opel8.JPG

Opel7.jpg

Opel6.JPG

Opel3.JPG

Opel2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ok ut de. Hva slags dekk sitter på, hvor slitte er de? Hva slags pris ser du for deg?

Apropo lister. Når jeg alikevell skal bytte kunne jeg tenkt meg lakkerte lister....

Takk for svar forresten

Om du skal ha lakkerte lister er det penest med B2 lister, evnt irmscher sine som jeg har på min.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B2 lister må limes da det ikke er samme fester som på B1.

irmscher lister er ikke å få nytt lenger, jeg ga 2700.- når jeg kjøpte dem. Kjøpte dem på Topp Auto, har kjøpt alle irmscher delene utvendig der.

Alt i interiøret er handlet på irmscher eller ebay.

Står stadig no komplette B2 listverk på ebay, står ett sett nå også men de var til stv.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister på opel er svin dyrt.. Komplett til B2stv koster over 4500.-

Billige lister her hvis du er rask å sjekker om han gidder sende til norge.

http://cgi.ebay.de/Opel-Omega-B-Caravan-Facelift-Zierleisten-Satz-komplett_W0QQitemZ190217299662QQihZ009QQcategoryZ65116QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta kontakt med han jeg. Hadde gjort seg med sånne.

De gamle er stort sett rustet bort.

Takk for svar.

Håper forresten å være mer eller mindre ferdig med bilen til neste helg. Nå er flekkrusta stort sett tatt. Nå må jeg bare få kompisen til å stille med lakksprøyta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kjøpe mine første deler på ebay hehe :)

Og åpen for bud på felga, dekka holder en sesong kan ta bilder, felga ser bedre ut i virkligheten på bilen, passer omega godt synes jeg. ikke noe kast i dem, noen steder er de litt kantkjørte men ikke sån voldsom, men felga er jo ikke nye.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten si hva du ønsker å få igjen. Brukte felger og dekk er litt vanskelig å by på synes jeg, sånn helt uten videre...

Tror nok helt sikkert at de passer fint på bilen. Jeg skal ut på langtur, så risikoen for min del er jo at jeg må bytte dekk før avreise. Opelen skal få lufte seg sydover, tror jeg...

Felgene er forresten flotters de. Bli vi enige om pris kan jeg få de plukket opp i nærheten av deg ila uka. Send meg tlf nr på p så ringes vi... Feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider