Gå til innhold

Felgstørrelser g30

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

snakka med fler som sier det går, og noen som sier det ikke går. men er det noen forskjeller på bremser på nyere og eldre g30? har selv en g30 med 6.5 og abs.

var på vanmønstringa på tyrigrava på lørdag og titta på noen av vana som sto der med 16alu. var ikke mye klaring imellom dekk og felg kan man si.. er mildt sagt i tvil om å bestille helt nye felger i 15 for at dem ikke skal passe.. var en 8bolts van med 15toms chromespokefelger i 15 der, men vil tru stålfelgern er litt tynnere i godset sitt i tillegg.. var no rart med den van, for det satt g20emblemer på siden på den. rart at det skal være så forbanna lite kurrante dimensjoner i 16 i forhold til 15 i dekk..

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, hvem kan det være da.. alle sier jo forskjellig. på c.i.i frerikstad mente de til og med at jeg måtte file på calipern for å få på en 16toms alufelg.. trur jeg må skaffe en felg for prøving jeg. kunne absolutt tenkt meg ar baja 15x8 og 15x10. med 255/60 og 295/50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, men 15tom alu går uansett altså? trur jeg går for gull å bestiller jeg.. mange som er enige om at det passer nå. hehe. pes å bygge om understellet å, når jeg har abs på bilen. det er det nemelig ikke på den 90mod g20'n jeg har fått tak i til donor bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en G30 '76 med 15", der er calipperne slipt ned litt. Har også en Dodge B300 med samme boltmønster og orginale calippere, og der går 15" ikke på, hvis man da ikke filer ned calipperne. Men du skal også være oppmerksom på at den blir litt annereldes i utvekslinga, altså turtallet blir en smule høyere med mindre dekk (15"), og dermed kan bensinforbruket gå litt opp.

Konklusjon: Det går i alle fall, men muligens med litt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det like bremser på en 76mod g30 og en 95mod g30 med abs og 6.5motor? er det alu du har på i 15 el?

drivstoff forbruket er ikke så nøye.. kjerra skal senkes med småhjul uansett, hehe. kunne nøyd meg med 16, men finns det i det hele tatt brede lavprofilhjul i 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider