740TIC-89 Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Hei Har netopp byttet reg- og balanseakselreim på bilen, og nå har jeg en uling i motorrommet. Lyden følger turtallet. Jeg har tatt av viftereimene og startet, men lyden er der fortsatt. Er det noen som har meninger om hva lyden kan skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 bytta du strammehjulene da? :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Jeg fikk med seks hjul, som alle ble byttet. Snakket med en i går som hadde hatt samme problemet på en ford en gang, da var det reima som var for stram, så skal ut å teste det nå snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 for stram?? er det ikke en egen lita fjær som strammer reima når den settes på? eller er det hyd. stramming på B234? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 På min motor er det fjærstramming på regreima, altså til kammer og oljepumpe. Men den har også en egen reim til balanseakslene. På denne er det et strammehjul med en off-center låsebolt. Var nettopp ute å prøvde å slakke litt på denne reima, men til ingen nytte. Spørs om jeg må ta av begge reimene og prøve med kun regreima for å finne ut hvilken av dem som lager ulyd.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 hmm...er ikke noen av de nye strammehjulene som uler fælt da? produksjonsfeil i ett lager er ikke heeeelt ukjent :) Kan være reima ligger å gnisser borti no og... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Jeg er ganske sikker på at reima ikke gnisser borti noen av plastdekslene. Dersom det er et lager som er gåent bør vel det hjulet som er ødelagt være tyngre å dreie rundt? Begynner å bli rimelig lei av å skru nå.. Har hatt noen oljelekkasjer i det siste også, som det har vært vanskelig å lokalisere, men tror det skal bli i løpet av uka :) Venter på oljetetninger til veivhusventilasjon. Bare jeg hadde fått fjernet den ulinga nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Det kan kanskje som at den ene balanseakselen går tregere enn den andre. Kanskje den ene er skrudd fast med for mye moment?:wonder: Ellers går alle løpe- og strammehjulene fint rundt. Skal ut igjen å sette på kun regreima nå, for å finne ut om det er balanseakslene som lager lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Trenger ikke være motstand i et defekt lager. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Pga russetid har jeg ikke hatt tid til å gjøre noe før nå, men det viser seg at det er noe i forbindelse med balanseakslene. De eneste lagrene som kan lage lyd er i selve akslingene, og et på strammehjulet. Snakket med noen på det lokale volvoverkstedet, som mente det var rart dette strammehjulet ikke fulgte med de andre hjulene jeg fikk når jeg skiftet regreima. Har bestilt nytt strammehjul, og håper på at problemet løser seg med det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Problemet var heller ikke strammehjulet, men stramminga. Reima var for stram. Måtte på verksted å brukt spesialverktøy for å få riktig stramming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 jøss..fintfølende greier a gitt. Er det ikke egen fjær-strammer på den? Kompis av meg bytta jo alle reimene på en sånn motor, og han brukte ikke no stramme-verktøy...bare satte det sammen, justerte sånn ca stramt nok, og funka fint det...hehe :) Men,men, gjelder kanskje bare å treffe akkurat da;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Ikke fjærstramming nei. Det går en bolt gjennom strammehjulet ut på siden hvis du skjønner. Det var veldig fintfølende ja, og skulle være mye slakkere enn jeg i det hele tatt hadde turt å hatt det :) Slapp å betale noe som helst etter som jeg har kjøpt deler for såpass mye i det siste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.