Gå til innhold

Giroverføring og eksoslekkasje

Ranger emnet


Cabgrab

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter å ha byttet motor i cab-en min viser det seg at eksosen står i veien for giroverføringen og dermed hinder meg å kunne sette den i 2. og 4. gir.

 

Noen som har hatt samme problem og som kan hjelpe meg?

 

I tillegg visr det seg at eksosen ikke er tett mellom røret og manifolden. Har selvfølgelig festen de klemmene som skal på der.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har hatt av overføringa som er koblet til stanga fra girspaken (det med splines i enden). I så fall må du prøve å sette denne overføringa en/to splines lenger til venstre. Eller er det en annen overføring/stag som butter i det framre røret? Har du bytta girkasse også? Hadde du firetrinns før?

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt av noe av overføringa annet enn den som går innpå girkassa. Det er samme girkassa som stod i fra før da de andre motorfestene var forskjellig.

 

Det er der det tynne staget fra girkassa går innpå det som er festet i selve girspaken som er problemet. Altså der med manifolden. Det kan se ut som det er den ene "c-fjæren" som står i veien. Vanskelig å forklare. Prøvde å bytte til et kortere stag men da ville den ikke i noen gir lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du prøve å flytte C-klemma bort fra "problemområdet". Da kan det hende at eksosanlegget blir tett også;).

 

Er det mye plassproblemer det er snakk om, eller er det bare såvidt det butter?

 

Det er vel 2 cm eller noe det er snakk om, så er ikke så mye.

Hva mener du med å flytte det bort fra området. Er det andre steder å feste de klemmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klønete uttrykt av meg: Du kan vri klemma, slik at den vender litt mer bakover. Da får du nødvendig plass til giroverføringene. Var for sikkerhets skyld ute for å se hvordan dette er på vinterbilen (1,5L med firetrinns-kasse). Der peker C-klemma på førersida en liten tanke bakover. Dersom den hadde stått 90 grader på motorblokka (altså pekt rett ut) ville det ikke vært plass til at giroverføringa kunne ha beveget seg fritt (når 2. og 4. skal legges inn - altså at armen peker mot passasjersida, slik at andre som leser tråden også forstår). Jeg har skrudd en del på denne bilen, men C-klemmene har jeg ennå til gode å røre;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klønete uttrykt av meg: Du kan vri klemma, slik at den vender litt mer bakover. Da får du nødvendig plass til giroverføringene. Var for sikkerhets skyld ute for å se hvordan dette er på vinterbilen (1,5L med firetrinns-kasse). Der peker C-klemma på førersida en liten tanke bakover. Dersom den hadde stått 90 grader på motorblokka (altså pekt rett ut) ville det ikke vært plass til at giroverføringa kunne ha beveget seg fritt (når 2. og 4. skal legges inn - altså at armen peker mot passasjersida, slik at andre som leser tråden også forstår). Jeg har skrudd en del på denne bilen, men C-klemmene har jeg ennå til gode å røre;).

 

Har prøvd å vri den begge veier uten hell. Den står fortsatt i veien. Selvfølgelig ble det bedre men ble ikke nok plass. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder spørsmålet seg om du har satt sammen flensen mellom manifold og framrøret rett/riktig. Det er ikke et hav av plass på bilen jeg kikka på i går, men delene går klar av hverandre med i alle fall 1-1,5cm. Av samme grunn har du også eksoslekkasje.

 

Da skal jeg få sett på det i morgen regner jeg med. Om været holder seg. Skjønner ikke selv heller hvorfor det ikke er plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har det seg slik at det kan se ut som om det er et mellomrom mellom manifold og framrøret. Derfor det er eksoslekkasje.

 

Hørte også fra en, som jeg vil tror har litt peiling hvertfall, at det kanskje var forskjellige eksosmanifolder slik at man ikke får det sammen skikkelig. Kan dette være tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår