Gå til innhold

Larset`s 240. Turbo prosjekt. Nye deler side 4! 16.05.09

Ranger emnet


Larset

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om min goførr

 

Det er da en 1988 244 GLE kjøpt 18/06-06

611504894253770pc.jpg

611504894258567km.jpg

 

Fikk hatt den i 2 uker før politiet tokk skiltene pga manglende EU-kontroll

bil0vr.jpg

Måtte bytte dempere og skiver pluss litt annen smått.

5ca57eb2.jpg

ba360da8.jpg

c9a602c2.jpg

IMG_0488.jpg

 

Så fikk jeg endelig skiltene tilbake

2.jpg

 

Monterte hvite blink forann og på siden, fiksa også noen grøfte lys

IMG_1047.jpg

IMG_1041.jpg

IMG_1060.jpg

IMG_1082.jpg

volvo2.jpg

Fiksa litt på grillen

volvohvit.jpg

 

Så klarte jeg jo å treffe autovernet på vinterstid

haha.jpg Så begynte K motoren å blir vrang + at jeg dreit meg ut på reg reima å da var det bare å begynne å bytte den motoren,fikk tak i en komplett 93mod F motor til en grei peng.

jalla.jpg

IMG_2056.jpg

IMG_2062.jpg

IMG_2137.jpg

Liker å skru ute jeg :P

Grom felgene

IMG_2198.jpg

IMG_2208.jpg

Noen riper har også dukket opp

volvo08.jpg

Sikringen til motorstyringen kortsluttet i ny og ne grunnet denne, som lå inne i pølsa

007.jpg

Dust som jeg var ga jeg faen i å skife clutch og toppakning mens jeg hadde motoren ute så dette måtte gjøres

DSC00376.jpg

DSC00397.jpg

fikk selvfølgelig ikke på kassa sånn med en gang så da syntes jeg det var greit å smadre forskjermen i dritt sinne ( drakk meg skakk senere på kvelden, hjalp det)

DSC00412.jpg

DSC00415.jpg

DSC00417.jpg

Nå har vell bilen gått sirkus 7000km uten ett eneste problem, men for noen uker siden satt jeg på bildelsbasen.se og så litt på motor priser, da kom jeg over en 1998 mod FK med 140000km på baken, som jeg skulle få fraktet til strømstad for totalt 10778 sek :D Så da måtte jeg jo ha den,selv om dette egentlig kun er en bruksbil. Kommer fra denne bilen.

1050LDK869vy1.jpg

1050LDK869vy2.jpg

Motoren

DSC01154.jpg

DSC01155.jpg

DSC01156.jpg

DSC01158.jpg

DSC01159.jpg

DSC01160.jpg

 

Skal skifte diverse pakninger og slikt, må ha intercooler, bygge om til luftkjøling av oljen(takk for ebat) Eksos og girkasse. går vell for en m46 i første omgang da jeg også har en båt som også trenger litt pleie.

Endret av Larset

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble jo ikke få trykk leifer i den teksten gitt, sånn går det når man velger yrkesfag :P

 

Måtte jo også ha sterio,da ble det peerless resulution 6" forann det som sto i orginalt bak (noe 6*9) en dynabel 1702 og en sansui av ett slag og ett Dynabel 9412 element

Gammel kabling

IMG_3186.jpg

Ny IMG_3195.jpg

IMG_3199.jpg

Håper det ikke ruster hull i kanalene de neste årene

 

Hatte hylle

DSC00511.jpg

DSC00512.jpg

Front

DSC00654.jpg

DSC00660.jpg

DSC00661.jpg

Bak, denne løsningen har jo selfølgelig endt med noen stygge merker i bakskjermene :P så det er gjort om nå, får vell ta noen bilder av det.

DSC00545.jpg

IMG_3924.jpg

 

Slik ser bilen ut i dag, lakkert dørhåntak og takrenna sorte.

DSC01117.jpg

 

Ble litt mye mobilbilder her gitt, får ta noen andre bilder når jeg vasker i morgen. så får jeg vell ta bilde av den rusten eg kjenner til :P

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden jeg har skrevet noe her.Har ikke skjedd så alt formye heller. Men har rukket litt

DSC01588.jpg

Fått opp panseret i bakkant

DSC01589.jpg

Lakkert motoren

DSC01578.jpg

DSC01581.jpg

DSC01580.jpg

Opp på bukker for litt arbeid

DSC01634.jpg

Ut med F motoren

DSC01636.jpg

DSC01639.jpg

Fått toppen vasket

DSC01579.jpg Skal montere den ferdig i morgen. kommer med fler bilder når jeg får igjen kameraet.

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare overhalt toppen, kun lakkert å skiftet pakninger på bunnen. Da den er i god stand. bare pakinger til topp og bunn er vell sirkus 600,- mens motorrenoveringern til KG koster vell 5500,- med nye stempler å oljepumpe + div.

 

Ang panseret er det bare å løse de 2 festene og dra panseret så høyt opp du klarer.

 

Toppen kom vell på 1000,-, strippet hele selv før jeg leverte den. Er ikke spesielt vanskelig, må bare ha en ventilfjærkompressor. motorfester å div, har jeg bare kokt i en kjele så spylt med høytrykksspyler og børsta med oppvaskkost.

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår