Gå til innhold

B230E får ALT for mye bens. etter topppakn bytte

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

HEI.

 

Har byttet toppakning på en 740 GLE med B230E motor.

 

Ingenting av bensintilførsel ble demontert, bare innsuget som ble skyvd litt til side.

 

Problemet nå når vi skal få start igjen, så fosser det bensin inn i motoren, og det kommer en merkelig ulelyd fra innsug/under innsug, som stopper når bensinpumpa stopper. Det lukter bensin etter et par sekunder når man prøver å starte.

 

Den får rett og slett ALT for mye bensin.

 

Noen som vet hva som kan være årsaken? Og vi har da ikke vært borti noen ting med bensinsystemet, bortsett fra å tatt ut dysene sef.

 

Der er gnist og alt, og registeret skal stå rett. Men dette har vel ingenting med dette å gjør uansett?

 

Håper det er noen eksperter på K jet her :doh

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kobla termotidskontakta tel kaldstartsdysa ?

 

hvis denna ikke er kobla tel,

så vil kaldstartsdysa gi bensin

hele tida...

 

Mener du da kontakten til kaldstart dysen? Den er vertfall på.

 

Men fant en sensor litt langt bak på motoren, på insugsiden, som det kommer en ledning UT i fra (på kabelsko) men som ikke går til noe, vet ikke hvor denne skal, eller om den har løsnet nå når vi demonterte.. Har ikke funnet noen plass den kan koblest på helder:hvaskjera

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble av kaldstartdysen.. Var borte i ca samme problem med pappas gammelmotor, og der måtte vi koble av kaldstartdysa..

 

Har prøvd det også, men er ikke noe forskjellkan prøve å ta et bilde av den ledninga da, siden den mest sansynelig hører hjemme et sted..:volvsmile

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du da kontakten til kaldstart dysen? Den er vertfall på.

 

Men fant en sensor litt langt bak på motoren, på insugsiden, som det kommer en ledning UT i fra (på kabelsko) men som ikke går til noe, vet ikke hvor denne skal, eller om den har løsnet nå når vi demonterte.. Har ikke funnet noen plass den kan koblest på helder:hvaskjera

 

Ja..okei ;)

 

det kanke væra jording tel etter eller anna da ?

ta ett bilde av ledninga ;)

-GUD ER GOD-

 

-85` Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..okei ;)

 

det kanke væra jording tel etter eller anna da ?

ta ett bilde av ledninga ;)

 

Det er litt merkelig hele greia med den ledninga, det sitter en sensor (sikkert temp eller noe?) det går en ledning fra den (kabelsko inn på den) så er den ca 20 cm. lang, så er det en hunn kabel sko inn i en plast hylse.. Men hvor denne skal være finner vi ikke ut. Ska prøve å ta bilde ja :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår